Hei alle -
Til et langsiktig skriveprosjekt har jeg laget noen verktøy som går på spell checking og spell suggestions.
Alle liker vel best sine egne prosjekter, og sånn er jeg også. Men jeg har nå laget en ting som kanskje kan være nyttig for andre: en fonetisk enkoder for aspell. Da jeg orientert meg i landskapet, fant jeg ikke noe slikt for norsk / nynorsk.
Er det noen sjans for å få noen som kan Aspell til å prøve den ut? Se her for mer:
http://www.havnes.com/Downloads/PhoneticEncoder.shtml
Alt godt, Olaf Havnes
[Olaf Havnes]n
Er det noen sjans for å få noen som kan Aspell til å prøve den ut? Se her for mer:
Det ser ut som noe vi burde ta med i den offisielle stavekontrollpakken. Hvordan tester jeg den? Tror muligens den skal installeres som /usr/lib/aspell/no_phonet.dat. Kan du bekrefte det?
Vennlig hilsen,