i navnet på stiftelsen: «Åpne kontorprogram på norsk»?
http://developer.skolelinux.no/brev/2004-10-06-openoffice-vedtekter.txt
- Knut
fredag 15. oktober 2004, 17:01, skrev Knut Yrvin: | i navnet på stiftelsen: «Åpne kontorprogram på norsk»?
Begge deler er lov iflg. bokmålsordboka: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=program&bokmaal=... +i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/bob_forkl.html
Men vi som sitter her mener det er like greit å ta i bruk 0-endelse (program). Det ble ymtet noe om samnorsk, men den tar vi ikke så alvorlig :-) (Tidligere var visstnok -er som flertallsendelse på bm. ikke «lov»).
-Axel