---------- Videresendt melding ----------
Subject: Re: [i18n-nb] Re: [i18n-nb] Status for bokmålsoversettelsene Date: Wed, 20 Feb 2002 01:04:50 +0100 From: Axel Bojer axelb@start.no To: Gaute Hvoslef Kvalnes ai98ghk@stud.hib.no
tirsdag 19. februar 2002, 22:19, skrev du :
-----Original Message----- From: Axel Bojer To: Herman Robak Cc: skolelinux oversettere Sent: 19.02.02 21:54 Subject: [i18n-nb] Status for bokmålsoversettelsene
Noe helt annet: har noen fått til å bruke Kbabels oversettingsdatabase? Det slår feil når jeg prøver. Hvor blir databasefila lagret? Bestemmer jeg dette selv?
Databasen vert lagra i ~/.kde/share/apps/kbabeldict/dbsearchengine, men du kan velja ein annan katalog i databaseoppsettet. Før du brukar databasen første gong må du oppretta han, kanskje det er problemet?
Innstillingar -> Set opp ordbok -> Omsetjingsdatabase Database: Skann katalog og underkatalogar Bla deg fram til rotkatalogen for omsetjinga (t.d. ..../kde-i18n/no/messages/) og trykk OK.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
Takk for tipset. Men jeg får det ikke til å virke. Kbabel kommer med beskjeden: en feil oppsto under start av søket i ordbokmodulen PO-kompendium (slik kalles databasen hos meg) og videre: Feil under forsøk på å lese filen file:/ osv (den filbanen du oppga, jeg måtte taste inn den der du anga under "path to compendium file) Jeg har prøvd å endre denne, men det hjelper ikke. Det er en fil der som heter "wordsindex.no.db. Regner med at det er den (for sikkerhets skyld prøvde jeg de andre også, uten hell). Om jeg så endrer fra å bruke hjelpeordlister til å bruke "po-kompendium", så hjelper ikke det. Vet du (eller noen andre) hva jeg gjør feil ? Hilsen Axel
-------------------------------------------------------