Det er over 110 forhåndspåmeldte til Debconf 3 hvor Debian-utviklere møtes for å utveksle ideer og erfaringer. Arrangementet er det tredje i rekken hvor utviklere og bidragsytere fra hele verden møtes for å lage frie programmer med brukervennlige lisenser.
Det kommer tilreisende fra Japan i øst til Afrika i sør. Folk kommer fra hele verden. HP dekker mat. Deltakeren overnatter på Fagerborg skole. Cinet, In/Out, og Dell stiller med tjenermaskiner, klienter og bærbare maskiner til testformål. Deltakerne betaler reisen selv. Institutt for informatikk på Universitetet i Oslo stiller med utviklingslokaler.
Debcamp starter lørdag 12. og Skolelinux-samlingen starter tirsdag 15. Det hele avsluttes med Debconf fra fredag 18. til søndag 20. På samlingen kommer nye bidragsytere til Skolelinux fra Tyskland, Belgia og kanskje Latvia. Debcamp og Debconf er allerede fullbooket. Det er fortsatt mulig å melde seg på Skolelinux-samling hvor det allerede er 18 forhåndspåmeldte.
http://developer.skolelinux.no/info/prosjektet/delprosjekt/opplegg_utviklert...
Vi trenger hjelp. Når man skal avholde et så stort arrangement trenger vi hjelp med en del utløste oppgaver. Det kan være matservering, vakthold eller rett og slett å vise retningen på kartet. Det skal også være en informasjonsbenk ved inngangen som skal bemannes fra 08:00 til 21:00. Vi ville satt pris på om du kunne bidra her, og melde deg på som hjelpemannskap.
For de som lurer på hvor "nerdete" det er å hjelpe skolen med IKT-løsninger, kan kose seg med bilder fra tidligere arrangement på nettstedet til Debconf: http://www.debconf.org/gallery/
Om Debian og Skolelinux:
Debian er den absolutt største Linux-distribusjonen med nærmere 10 000 enkelt tilgjengelige programpakker på 11 plattformer. Selve distribusjonen vedlikeholdes av over 1000 utviklere. Skolelinux bygger helt og holdent på Debian. Skolelinux har til formål å sikre norsk språk i skolen, brukervennlige lisenser, og et enkelt driftsmiljø. Skolelinux kan installeres fra en CD som gir en arkitektur tilpasset skolehverdagen, forenklet installasjon, og god og brukervennlig dokumentasjon på norsk.
http://u-os.org/tokyo/ http://www.debian.org/ http://www.skolelinux.no/ http://www.skolelinux.de/ http://developer.skolelinux.no/
av Knut Yrvin 01.07.2003 prosjektleder Skolelinux
tirsdag 1. juli 2003, 14:29, skrev Knut Yrvin:
Vi trenger hjelp. Når man skal avholde et så stort arrangement trenger vi hjelp med en del utløste oppgaver. Det kan være matservering, vakthold eller rett og slett å vise retningen på kartet. Det skal også være en informasjonsbenk ved inngangen som skal bemannes fra 08:00 til 21:00. Vi ville satt pris på om du kunne bidra her, og melde deg på som hjelpemannskap.
Jeg kan hjelpe til en del. Veiledning, vakt osv. Vi kan snakkes.
Harald