:)
Libreoffice 3.3 beta
Eneste regelen så langt. Dog en svært viktig regel :D
Arno
Er ikke orddeling det å bruke bindestrek forresten? Vanlige folk vet vel ikke hva forskjellen er uansett, så det er vel greit.
Vh. Sigmund
On 18/02/11 08:03, Sigmund Hansen wrote:
Er ikke orddeling det å bruke bindestrek forresten? Vanlige folk vet vel ikke hva forskjellen er uansett, så det er vel greit.
Vh. Sigmund
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Bra Sigmund! Du gjør din egen yrkesgruppe stolt nå. ;-) Er nok feil orddeling Arno vil til livs. Folk flest ser ut til å gi blaffen i om de skriver riktig eller ikke.
-Olav
Fredag 18. februar 2011 skreiv Sigmund Hansen:
Er ikke orddeling det å bruke bindestrek forresten? Vanlige folk vet vel ikke hva forskjellen er uansett, så det er vel greit.
Jo, orddeling er å dela ord med bindestrek, noko som slett ikkje er gale, so lenge det ikkje vert gjort feil (som eksemplifisert på "http://huftis.org/artiklar/orddeling-stoppen/").
Å dela ord utan bruk av bindestrek kallast særskriving, og er gale, med mindre det er snakk om ord/uttrykk som *skal* særskrivast (som «i dag»), sjølvsagt.
Ein bør ikkje kalla særskriving for «orddeling».