Ordkorrektursiden for Nynorsk blir ikke oppdatert. Noen som vet hva det kommer av? Jeg gjorde nettopp et forsøk med å sende inn et nytt ord til korrektur at nn.speling.org for å se om ordet dukket opp i databasen. Mailen min ble sendt til ./mail/UNSORTED_MAIL i stedet for å havne i ./Mail/ORDSJEKK. Jeg hadde ventet at ord med 'STATUS: ?' også ble akseptert, men det ser ikke slik ut.
Kjører cronjobbene for nynorsk? Gjør de det de skal? Jeg ser på URL:http://tyge.sslug.dk/~korsvoll/nn.speling.org/htdocs/status/records_per_editor/ og blir veldig i tvil.
Vennlig hilsen,
Hei
Det ser ut til at e-postane hamnar i /var/speling.org/nn/mail i staden for /var/speling.org/nn/Mail
Håvard
On 1/13/07, Petter Reinholdtsen pere@hungry.com wrote:
Ordkorrektursiden for Nynorsk blir ikke oppdatert. Noen som vet hva det kommer av? Jeg gjorde nettopp et forsøk med å sende inn et nytt ord til korrektur at nn.speling.org for å se om ordet dukket opp i databasen. Mailen min ble sendt til ./mail/UNSORTED_MAIL i stedet for å havne i ./Mail/ORDSJEKK. Jeg hadde ventet at ord med 'STATUS: ?' også ble akseptert, men det ser ikke slik ut.
Kjører cronjobbene for nynorsk? Gjør de det de skal? Jeg ser på URL:http://tyge.sslug.dk/~korsvoll/nn.speling.org/htdocs/status/records_per_editor/ og blir veldig i tvil.
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Hei
Eg har testa det no. Det fungerer. Grunnen til at orda du sendte inn Petter ikkje kom med, var at det ikkje var noko tag i subjektet. [ORDSJEKK] må vere med i subjektet for at e-posten skal tolkast.
Håvard
On 1/13/07, Håvard Korsvoll korsvoll@gmail.com wrote:
Hei
Det ser ut til at e-postane hamnar i /var/speling.org/nn/mail i staden for /var/speling.org/nn/Mail
Håvard
On 1/13/07, Petter Reinholdtsen pere@hungry.com wrote:
Ordkorrektursiden for Nynorsk blir ikke oppdatert. Noen som vet hva det kommer av? Jeg gjorde nettopp et forsøk med å sende inn et nytt ord til korrektur at nn.speling.org for å se om ordet dukket opp i databasen. Mailen min ble sendt til ./mail/UNSORTED_MAIL i stedet for å havne i ./Mail/ORDSJEKK. Jeg hadde ventet at ord med 'STATUS: ?' også ble akseptert, men det ser ikke slik ut.
Kjører cronjobbene for nynorsk? Gjør de det de skal? Jeg ser på URL:http://tyge.sslug.dk/~korsvoll/nn.speling.org/htdocs/status/records_per_editor/ og blir veldig i tvil.
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Håvard Korsvoll skrev:
Hei
Eg har testa det no. Det fungerer. Grunnen til at orda du sendte inn Petter ikkje kom med, var at det ikkje var noko tag i subjektet. [ORDSJEKK] må vere med i subjektet for at e-posten skal tolkast.
Håvard
er det eneste krav for at en e-post til den lista blir godkjent, altså [ORDSJEKK] i emnefeltet? Jeg spør fordi jeg har forsøkt å sende inn noen nye ord manuelt via e-post, da har jeg brukt de vi får utsendt og bare fjernet alt annet og lagt inn nye ord etter mønster av e-posten. Men var litt usikker på nøyaktig hva kravet er :-) Har også tenkt på å opprette en php-side der man kan sende inn ord vha. samme metode, men kanskje det gir stor fare for søppelpost slik at vinninga går opp i spinninga? i så fall kan en beskjed om hvor man skal sende (med forvansket e-postadresse) legges ut på stavekontrollsidene isteden med informasjonen over, i korte trekk selvsagt.
Mvh Axel
Det er det som trengst for at .procmail skal sende e-posten vidare til e-posttolkaren. E-posttolkaren går berre gjennom e-posten og leitar etter gyldige databasefelt og lagrar dei i "innboksen" til speling.org.
Håvard
On 1/13/07, Axel Bojer axelb@skolelinux.no wrote:
Håvard Korsvoll skrev:
Hei
Eg har testa det no. Det fungerer. Grunnen til at orda du sendte inn Petter ikkje kom med, var at det ikkje var noko tag i subjektet. [ORDSJEKK] må vere med i subjektet for at e-posten skal tolkast.
Håvard
er det eneste krav for at en e-post til den lista blir godkjent, altså [ORDSJEKK] i emnefeltet? Jeg spør fordi jeg har forsøkt å sende inn noen nye ord manuelt via e-post, da har jeg brukt de vi får utsendt og bare fjernet alt annet og lagt inn nye ord etter mønster av e-posten. Men var litt usikker på nøyaktig hva kravet er :-) Har også tenkt på å opprette en php-side der man kan sende inn ord vha. samme metode, men kanskje det gir stor fare for søppelpost slik at vinninga går opp i spinninga? i så fall kan en beskjed om hvor man skal sende (med forvansket e-postadresse) legges ut på stavekontrollsidene isteden med informasjonen over, i korte trekk selvsagt.
Mvh Axel
Håvard Korsvoll skrev:
Eg har testa det no. Det fungerer. Grunnen til at orda du sendte inn Petter ikkje kom med, var at det ikkje var noko tag i subjektet. [ORDSJEKK] må vere med i subjektet for at e-posten skal tolkast.
Vi kan vel principielt godt sætte systemet til at nøjes med at tjekke indholdet for »STATUS: +« eller »STATUS: -« i stedet for at tjekke emnet for »[ORDSJEKK]«.
Jacob