fredag 23. april 2004, 09:53, skrev Harald Øygard:
Hva med "modifier key"? Ble vi enige om å bruke valgendringstast (istedenfor valgtast som tidligere avtalt)?
mvh, Harald
Tja, for min del er det greit. Det er iallfall lettere for «nye» brukere å forstå hva som menes. Det virket som vi som var der (Du, Jørgen, Nina, Thomas og jeg) iallfall ikke hadde noe imot å bruke det. Snakket med Harald Th.; han synes forøvrig valgtast er best, det gjorde Knut også ... Vi må enten diskutere oss frem til en løsning, eller ta en avstemning ... Et tredje, men ikke særlig godt alternativ kanskje (?) er å bruke valgendringstast som en forklaring e.l., mens valgtast er kortformen vi tar i bruk; bakdelen er at det lett kan bli forvirring av dette.
Flere innspill?
Kopierer dette til i18n-lista også ... (PS: Til nye lesere: endringstast og modifiseringstast har vi nedstemt :-)
Mvh Axel
Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget news:200404231651.37274.axelb@skolelinux.no:
Tja, for min del er det greit. Det er iallfall lettere for «nye» brukere å forstå hva som menes. Det virket som vi som var der (Du, Jørgen, Nina, Thomas og jeg) iallfall ikke hadde noe imot å bruke det. Snakket med Harald Th.; han synes forøvrig valgtast er best, det gjorde Knut også ...
Eg føretrekker valgtast eller endringstast (men ikkje kombinasjonen!).
Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget news:200404231651.37274.axelb@skolelinux.no:
Tja, for min del er det greit. Det er iallfall lettere for «nye» brukere å forstå hva som menes. Det virket som vi som var der (Du, Jørgen, Nina, Thomas og jeg) iallfall ikke hadde noe imot å bruke det. Snakket med Harald Th.; han synes forøvrig valgtast er best, det gjorde Knut også ...
Eg føretrekker valgtast eller endringstast (men ikkje kombinasjonen!).
Med mindre det kommer flere innlegg her, så ser det ut til at vi da blir værende ved "valgtast", selv om altså "valgendringstast" er mer presist, så oppleves det nok som for kronglete, det er iallfall de tilbakemeldingene jeg har registrert :-) Mvh Axel