[Petter Reinholdtsen]
Det er på tide å planlegge neste Skolelinux-samling. Jeg foreslår at vi forsøker å samle folk for alle delene av prosjektet denne gangen og kjører tre parallelle løp:
- Teknisk utvikling, installasjon og oppsett av tjenester.
Petter Reinholdtsen gjennomfører planlegging og koordinering.
- Oversettelse til bokmål, nynorsk og nordsamisk av OpenOffice, KDE og Gnome.
Gaute Kvalnes gjennomfører planlegging og koordinering.
- Pedagogisk tilrettelegging av programmer og dokumentasjon.
Klaus Ade Johnstad gjennomfører planlegging og koordinering.
Jeg har registrert følgende interesserte personer, med liste over hvilke helg som passer: 07-19 07-26 08-02 Petter Reinholdtsen, Oslo ok ok Tollef Fog Heen, Oslo ok ok Dagfinn Ilmari Mannsåker, Oslo ok ok ok Tarjei Huse, ? ok ok Gjermund Skogstad, Alta ok ok ok Gaute Kvalnes, Bergen? ? ? ? Klaus Ade Johnstad, Oslo? ? ? ?
Hvor er alle dere andre? Jeg forsøker en kopi til oversetterlistene for å se om det gir mer respons. (Jeg er interessert i hvem som vil delta på utviklersamling i slutten av juli, hvor dere kommer fra og hvilken av helgene med startdato gitt over som passer for dere. Utgiftene dekkes av Linux i Skolen innen rimelighetens grenser.)
Jeg ønsker tilbakemelding innen onsdag 2002-07-09, slik at det blir litt frist for de som skal bestille flybilletter.
Jeg ser for meg et svar ala dette, postet til linuxiskolen@skolelinux.no:
Jeg, Petter Reinholdtsen, ønsker å delta på utviklingssamling for Skolelinux, og har mulighet disse helgene:
2002-07-19 til 2002-07-21 2002-07-26 til 2002-07-28 2002-08-02 til 2002-08-04
Jeg kommer reisende fra Oslo.
Måndag 8. juli 2002 10:30 skreiv Åsmund Skjæveland:
Det er på tide å planlegge neste Skolelinux-samling.
Eg skule gjerne hatt litt meir informasjon. Kva skjer der, og kor skjer det?
Det skjer mykje rart, litt avhengig av kven som dukkar opp, sjølvsagt. Ferske omsetjarar kan få innføring i CVS og KBabel. Kanskje me kan gjera ein innspurt på KOffice (versjon 1.2 kjem i august) eller endeleg få skikk på hjelpefilene til KDE. Først og framst er det viktig å bli kjende og kanskje få arbeidsoppgåver i Skulelinux. Det er både lettare og kjekkare å samlast ei helg enn å gjera slikt på e-post ;-)
Alle omsetjarar er velkomne, meld frå så snart du kan til e-postlista linuxiskolen@skolelinux.no om kva for dato som passar best: 2002-07-19 til 2002-07-21 2002-07-26 til 2002-07-28 2002-08-02 til 2002-08-04
Eg reknar med at endeleg dato vert avgjort nokså snart.
Samlinga vert sannsynlegvis på Holmlia ungdomsskole i Oslo. Reise og opphald vert dekka.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes