Hei alle sammen!
Jeg er ny her. Er det noen retningslinjer for hva slags endinger eller dialekt som skal brukes? Ville vært moro å begynne med lynx. Noen som holder på med dette allerede?
Med vennlig hilsen, Roy Hvaara.
Laurdag 22. mars 2008 skreiv Roy Hvaara:
Jeg er ny her. Er det noen retningslinjer for hva slags endinger eller dialekt som skal brukes?
Ja. Her er dei språklige retningslinjene våre (for både bokmål og nynorsk): http://i18n.skolelinux.no/retningslinjer.html
I tillegg har me ei fellesordlista: http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html
Ville vært moro å begynne med lynx. Noen som holder på med dette allerede?
Nei. Ifølgje http://translationproject.org/domain/lynx.html er det ingen som held på med Lynx for bokmål eller nynorsk, so det er berre å ta fatt.
Eg ville kanskje heller foreslått å omsett Links, som er litt meir moderne, men so ser eg at 1) Links har ikkje komme med ei ny utgåve sidan 2003, og 2) Links visstnok alt *er* omsett til bokmål (men omsettingssystemet deira er veldig rart, og eg får iallfall ikkje Links opp på bokmål når eg kjører det).