onsdag 7. juli 2004, 19:12, skrev Petter Reinholdtsen:
Forfordeling er et av de norske ordene som har endret betydning (til det motsatte) de siste årene, og som dermed kanskje bør unngås for å redusere sjansen for forvirring. :)
Morsomt dette med såkalte pendelord. Hvilket ord bør man bruke isteden for å forfordele? Er "fordelsbehandling" et godt forslag?
Flytter diskusjonen over til språklista :-)
- K
[Knut Yrvin]
Morsomt dette med såkalte pendelord. Hvilket ord bør man bruke isteden for å forfordele? Er "fordelsbehandling" et godt forslag?
Riksmålforbundet foreslår blant annet favorisere på URL:http://www.riksmalsforbundet.no/sprakspalte/spalte_innlegg_10.html.