On Sat, 21 May 2005 14:05:45 +0200, Knut Yrvin knuty@skolelinux.no wrote:
«Kringlyd» har endelig blitt tatt i bruk! Hvem som forslo det, og når, er jeg ikke sikker på. Men det er ganske mange år siden.
Knut Yrvin knuty@skolelinux.no skreiv Sat, 21 May 2005 14:05:45 +0200
Men det er ille at ein så triviell, _sjølvsagt_ sak som å ha menyspråk på begge offisielle norske målformer skal bli eit nyhendeoppslag. Det er visseleg ein lang veg å gå for å nå språkleg jamstelling ...
:-| Y J Landro
On Sat, 21 May 2005 22:51:12 +0200, Y J Landro yjlandro@start.no wrote:
Knut Yrvin knuty@skolelinux.no skreiv Sat, 21 May 2005 14:05:45 +0200
Men det er ille at ein så triviell, _sjølvsagt_ sak som å ha menyspråk på begge offisielle norske målformer skal bli eit nyhendeoppslag. Det er visseleg ein lang veg å gå for å nå språkleg jamstelling ...
Selvsagt og selvsagt, fru Blom.
Hvor mange DVD-spillere har menyvalg på baskisk, for eksempel? Baskisk ligner ikke på noe annet språk (i motsetning til de 4 skandinaviske språkene som er gjensidig forståelige) og snakkes av noen millioner.
Jeg kan ikke fri meg fra å synes at mangelen på _to_ sett med menyvalg for Norge alene er en fornem nød.
Men det er selvsagt kult at noen har lyktes å få dette inn i en DVD-spiller som lages i et så stort antall. :-)