Eg har spurt om dette før, men finn ikkje svaret.
Korleis skal "Distinguished Name (DN)" omsetjast? Henta frå LDAP-dialogane til Evolution.
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
søndag 29. august 2004, 20:34, skrev Åsmund Skjæveland:
Eg har spurt om dette før, men finn ikkje svaret.
Korleis skal "Distinguished Name (DN)" omsetjast? Henta frå LDAP-dialogane til Evolution.
Entydig navn, eller unikt navn, ble vi visst enige om en gang i månedsskiftet jan/feb. "DN" er jo en teknisk term mer enn en beskrivende term, og betegner en entydig nøkkelverdi. Jeg har ikke sett på dialogene, men hvis det står Distinguished Name (DN) foreslår jeg Entydig navn (DN) slik at det vises tydelig hvilken LDAP-term det dreier seg om.
Bjørn, som dessverre ikke kunne komme på samlingen denne helga ...
On Sun, 2004-08-29 at 20:32 +0200, Bjørn Steensrud wrote:
søndag 29. august 2004, 20:34, skrev Åsmund Skjæveland:
Eg har spurt om dette før, men finn ikkje svaret.
Korleis skal "Distinguished Name (DN)" omsetjast? Henta frå LDAP-dialogane til Evolution.
Entydig navn, eller unikt navn, ble vi visst enige om en gang i månedsskiftet jan/feb.
"unikt namn" vart vi vel einige om utgjekk? "eintydig" eller "distinktivt" var konklusjonen slik eg forstod det.
"DN" er jo en teknisk term mer enn en beskrivende term, og betegner en entydig nøkkelverdi. Jeg har ikke sett på dialogene, men hvis det står Distinguished Name (DN) foreslår jeg Entydig navn (DN) slik at det vises tydelig hvilken LDAP-term det dreier seg om.
einig i at "(DN)" må behaldast viss dette skal vere forståeleg :-) med "distinktivt namn" er vi kanskje så nærme originaltermen at ein kan la vere.
eg køyrer Evolution 1.5.92, og trur berre omgrepet førekjem i dialogen
Authentication
Log in method: [Anonymously Using e-mail address Using distinguished name (DN)] Login: [_____________________________]
foreslår "Oppkoplingsmetode", "anonym" og "oppgje ..."
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
mandag 30. august 2004, 10:08, skrev Kjetil Torgrim Homme:
On Sun, 2004-08-29 at 20:32 +0200, Bjørn Steensrud wrote:
søndag 29. august 2004, 20:34, skrev Åsmund Skjæveland:
Eg har spurt om dette før, men finn ikkje svaret.
Korleis skal "Distinguished Name (DN)" omsetjast? Henta frå LDAP-dialogane til Evolution.
Entydig navn, eller unikt navn, ble vi visst enige om en gang i månedsskiftet jan/feb.
"unikt namn" vart vi vel einige om utgjekk? "eintydig" eller "distinktivt" var konklusjonen slik eg forstod det.
Jeg fant ingen tydelig konklusjon, men slutter meg til ein/entydig --
einig i at "(DN)" må behaldast viss dette skal vere forståeleg :-) med "distinktivt namn" er vi kanskje så nærme originaltermen at ein kan la vere.
Uff. Jeg liker ikke "distinktivt". Norsk har langt færre latinske låneord enn engelsk, og jeg synes det blir oppstyltet ...
eg køyrer Evolution 1.5.92, og trur berre omgrepet førekjem i dialogen
Authentication Log in method: [Anonymously Using e-mail address Using distinguished name (DN)] Login: [_____________________________]foreslår "Oppkoplingsmetode", "anonym" og "oppgje ..."
Fint. Så håper jeg også at folk skriver Autentisering og ikke Autentifikasjon :-)
Bjørn, i det pedantiske hjørnet.