I nynorskordboka står det:
ukjend ukjend adj -nt [-nd], -nde [ukjent a2]
Eg klarar ikkje å tolka desse klammene, er det «ukjend» eller «ukjent» som er hovudform?
Åsmund Skjæveland wrote:
I nynorskordboka står det:
ukjend ukjend adj -nt [-nd], -nde [ukjent a2]
Eg klarar ikkje å tolka desse klammene, er det «ukjend» eller «ukjent» som er hovudform?
Ukjend. Prøv å slå opp ukjent, så vil du se at det står: Se ukjend. Den første endelsen sier vel at det heter ukjent før intetkjønn, men at i skolen tillates også ukjend? Lenge siden jeg har hatt nynorsk, men jeg mener det er slik klammer skal fungere i nynorskordbøker som er godkjent for skolebruk.
Den siste klammen betyr vel bare at den er relatert til/det samme som ukjent som er adjektiv av type 2 (adjektiv som har lik form i alle samsvarsbøyninger unntatt flertall).
Hvis du ser på «Oversyn over grammatiske kodar», kan du se eksempler på bøyninger hvor klammer er brukt for å vise aksepterte former i skolen. Dette at skolene skal godta en haug med ting som ikke er riktig nynorsk og ikke godtas ellers, gjør at nynorskordbøker kan bli litt vanskelige å bruke. :-(
Vh. Sigmund
PS. Om det er noe galt i det jeg har sagt, vil nok en av nynorskekspertene kunne rette opp i det.
Fredag 16. oktober 2009 skreiv Sigmund Hansen:
Dette at skolene skal godta en haug med ting som ikke er riktig nynorsk og ikke godtas ellers, gjør at nynorskordbøker kan bli litt vanskelige å bruke. :-(
Det er ei misvisande framstilling. Heile nynorsknormalen gjeld ikkje berre skuleelevar, men privatpersonar, verksemder, journalister osv. Det er i utgangspunktet det som er «hovudnormalen».
I tillegg har me ei innskrenking av denne, læreboknormalen, som skal brukast i lærebøker og av offentlig tilsette (når dei skrive offentlige dokument – på fritida kan dei godt bruka nynorsknormalen).
På bokmål har me ikkje lenger dette skiljet; der er alt no «hovudformer» (eller «klammeformer», om du vil). Likevel trur eg bokmålsomsettarane framleis held seg til dei tidligare «hovudformene» i omsettingane.
Fredag 16. oktober 2009 skreiv Åsmund Skjæveland:
ukjend ukjend adj -nt [-nd], -nde [ukjent a2]
Eg klarar ikkje å tolka desse klammene, er det «ukjend» eller «ukjent» som er hovudform?
Klammer viser alltid til klammeformer. Det er spesielt nyttig å hugsa på når du har ord som finst som både klammeformer og hovudformer, men i ulike tydingar, som for eksempel dei 4–5 orda «merkje» og «merke».
For øvrig vil eg anbefala deg å bruka programmet «ordbanken» når du lurer på bøying av ord:
http://huftis.org/artiklar/ordbanken/
Her er resultatet for «ukjend»:
ukjend [ukjendare] adj komp klammeform ukjend [ukjende] adj pos bu eint klammeform ukjend [ukjende] adj pos fl klammeform ukjend [ukjend] adj pos m/f ub eint klammeform ukjend [ukjend] adj pos nøyt ub eint klammeform ukjend [ukjendaste] adj sup bu klammeform ukjend [ukjendast] adj sup ub klammeform ukjend ukjende adj pos fl ukjend ukjende adj pos bu eint ukjend ukjend adj pos m/f ub eint ukjend ukjent adj pos nøyt ub eint
Det heiter altso «ukjend» i eintal, med unntak for inkjekjønn, der det heiter «ukjent». I fleirtal vert det «ukjende», uavhengig av kjønn.