Eivind T tastet:
Dette er fordi jeg kjører en "webserver" som består av flere "http-daemons". Vil du da oversette dette til at jeg kjører en webtjener som består av flere http-nisser, eller en webnisse som består av flere http-tjenere?
Slik jeg oppfatter bruken av daemons på vil førstnevnte bli riktig, ikke sistnevnte.
Godt forslag - og en bra presisering da jeg var upresis: En vevtjener kjører flere vevnisser.
mvh Knut
On Tue, Dec 04, 2001 at 01:56:34PM +0100, Knut Yrvin wrote:
Godt forslag - og en bra presisering da jeg var upresis: En vevtjener kjører flere vevnisser.
Då får du begrep om sjefsnisse og slikt også. Ein nissefamilie, delar ut tek i mot førespurnadar på nettet.
Ein vevtenar treng ikkje nødvendigvis vere pre-forka, fleire prosessar eller fleirtråda, det er implementasjonen.
On Tue, 4 Dec 2001, Roy-Magne Mo wrote:
On Tue, Dec 04, 2001 at 01:56:34PM +0100, Knut Yrvin wrote:
Godt forslag - og en bra presisering da jeg var upresis: En vevtjener kjører flere vevnisser.
Då får du begrep om sjefsnisse og slikt også. Ein nissefamilie, delar ut tek i mot førespurnadar på nettet.
«Nissefar/mor» må vel passe bedre en «sjefsnisse» i så måte; den som forker prosesser er forelder til prosessene.
Mens vi er i det mytologiske hjørnet: Killall og kill -9 kan ha mannen med ljåen som ikon
Animasjoner: Nissemor klemmer ut nissebarn ved oppstart ...eller nissefar rister nissebarn ut av buksebeinet. Mannen med ljåen meier ned nisser ved stans
On Thu, Dec 06, 2001 at 12:13:47AM +0100, Herman Robak wrote:
Animasjoner: Nissemor klemmer ut nissebarn ved oppstart ...eller nissefar rister nissebarn ut av buksebeinet. Mannen med ljåen meier ned nisser ved stans
Og det vil du ha inn i barneskulen? :)