Held på å omsetta programmet digiKam, og dette har ein funksjon som heiter «Anti Vignetting». Her er hjelpesida for funksjonen:
http://docs.kde.org/en/HEAD/kdeextragear-3/digikamimageplugins/antivignettin...
Kort sagt er «vignetting» fenomenet at hjørnene og kantane av fotografi vert noko undereksponert, og dermed mørkare enn midten. Dette liknar på dei (kunstige) «vignettane» me gjerne ser på gamle portrettfotografi, der me har ei mørk, ellipseforma ramme rundt biletet.
Nokon som anar kva dette fenomenet heiter på norsk, eller har forslag til kva det kan omsettast til?
fredag 18. mars 2005, 15:34, skrev Karl Ove Hufthammer:
Held på å omsetta programmet digiKam, og dette har ein funksjon som heiter «Anti Vignetting». Her er hjelpesida for funksjonen:
http://docs.kde.org/en/HEAD/kdeextragear-3/digikamimageplugins/antivignetti ng.html
Kort sagt er «vignetting» fenomenet at hjørnene og kantane av fotografi vert noko undereksponert, og dermed mørkare enn midten. Dette liknar på dei (kunstige) «vignettane» me gjerne ser på gamle portrettfotografi, der me har ei mørk, ellipseforma ramme rundt biletet.
Nokon som anar kva dette fenomenet heiter på norsk, eller har forslag til kva det kan omsettast til?
Hvis jeg forstår dette rett: Hva med «dempede/nedtonede hjørner»?
-Axel
Fredag 18. mars 2005 15:34 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Nokon som anar kva dette fenomenet heiter på norsk, eller har forslag til kva det kan omsettast til?
Eg har alltid sett det omtalt som «vignettering».
http://foto.no/cgi-bin/leksikon/vis_ord.cgi?id=28&ord=Vignettering http://akam.no/guider/optikk/
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
On Fri, 2005-03-18 at 15:34, Karl Ove Hufthammer wrote:
Held på å omsetta programmet digiKam, og dette har ein funksjon som heiter «Anti Vignetting». Her er hjelpesida for funksjonen:
http://docs.kde.org/en/HEAD/kdeextragear-3/digikamimageplugins/antivignettin...
Kort sagt er «vignetting» fenomenet at hjørnene og kantane av fotografi vert noko undereksponert, og dermed mørkare enn midten. Dette liknar på dei (kunstige) «vignettane» me gjerne ser på gamle portrettfotografi, der me har ei mørk, ellipseforma ramme rundt biletet.
Nokon som anar kva dette fenomenet heiter på norsk, eller har forslag til kva det kan omsettast til?
For fotografer: Vignettering For lekfolk: Mørke hjørner
Jeg kjente begrepet vignettering fra norsk fotolitteratur før jeg begynte å lese engelsk fotolitteratur (~20 år siden)
Herman Robak herman@skolelinux.no skreiv i innlegget news:1111157726.11386.186.camel@pc058.qadoc.oslo.opera.com:
For fotografer: Vignettering For lekfolk: Mørke hjørner
OK. Då kallar eg det «vignettering».