Jeg tenkte jeg skulle sende bokmåls-oversettelsen av tasksel til de som vedlikeholder pakken, men oppdaget to problemer med fila.
- Tegnsettet er UTF-8, mens det burde vært ISO-8859-1 - Noen av kommentarene er ISO-8859-1, noe som gjør det umulig å konvertere hele fila med iconv.
Kan noen fikse dette? Det må antagelig fikses ved å redigere for hånd alle æøå-tegnene til å bli UTF-8, og deretter konvertere til ISO-8858-1 ved hjelp av iconv.
At 17.11.2001 13:48, Petter Reinholdtsen wrote:
Jeg tenkte jeg skulle sende bokmåls-oversettelsen av tasksel til de som vedlikeholder pakken, men oppdaget to problemer med fila.
- Tegnsettet er UTF-8, mens det burde vært ISO-8859-1
- Noen av kommentarene er ISO-8859-1, noe som gjør det umulig å konvertere hele fila med iconv.
Kan noen fikse dette? Det må antagelig fikses ved å redigere for hånd alle æøå-tegnene til å bli UTF-8, og deretter konvertere til ISO-8858-1 ved hjelp av iconv.
Er det ikke UTF-8 vi bruker da? (alle andre filer jeg har vært borti har vært UTF-8)
Men jeg tar en titt på fila nå og sørger for at den i det minste holder seg til et tegnsett ;-)
[Andreas Landmark]
Er det ikke UTF-8 vi bruker da? (alle andre filer jeg har vært borti har vært UTF-8)
Nja. Det er vel pga av KDE bruker UTF-8. Pakken tasksel derimot bruker ISO-8859-1. Jeg tror ikke det er noe problem om filene i vår CVS er UTF-8, så lenge de holder seg til kun ett tegnsett. :-)
Men jeg tar en titt på fila nå og sørger for at den i det minste holder seg til et tegnsett ;-)
Tusen takk.
At 17.11.2001 14:34, Andreas Landmark wrote:
At 17.11.2001 13:48, Petter Reinholdtsen wrote:
Jeg tenkte jeg skulle sende bokmåls-oversettelsen av tasksel til de som vedlikeholder pakken, men oppdaget to problemer med fila.
- Tegnsettet er UTF-8, mens det burde vært ISO-8859-1
- Noen av kommentarene er ISO-8859-1, noe som gjør det umulig å konvertere hele fila med iconv.
Kan noen fikse dette? Det må antagelig fikses ved å redigere for hånd alle æøå-tegnene til å bli UTF-8, og deretter konvertere til ISO-8858-1 ved hjelp av iconv.
Antok at du mente 8859-1 her...
Er det ikke UTF-8 vi bruker da? (alle andre filer jeg har vært borti har vært UTF-8)
Men jeg tar en titt på fila nå og sørger for at den i det minste holder seg til et tegnsett ;-)
for å svare på egen post, så er iallefall hele fila UTF-8 nå etter at jeg har lekt med den litt.
Det var et par kommentarer i ISO-8859-1 som du sa. Har forandret de til utf8,så nå går iconv -f utf8 -t iso8859-1 smertefritt.