Hva heter dead keys på norsk; døde taster? Fant noen forekomster av det, men de sidene var på dansk ...
-Axel
[Axel Bojer]
Hva heter dead keys på norsk; døde taster?
Jeg kaller dem dødtaster. Det er de som ikke genererer et tegn i seg selv, men må kombineres med andre taster. Dvs. aksenter og slikt.
Petter Reinholdtsen pere@hungry.com skreiv i innlegget news:20040711153636.GD7492@saruman.uio.no:
Hva heter dead keys på norsk; døde taster?
Jeg kaller dem dødtaster.
Ja det er eit etablert omgrep. Merk: I eitt ord!