Jeg har tenkt jeg skulle prøve å gjøre en liten insats på oversetting selv om jeg aldri har oversatt noe progamvare før eller er noen Linux ekspert. Ut i fra Skolelinux cvs'n så det ut som om tuxpaint var en ledig kandidat med passende størrelse for en nybegynner. Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs. Siden jeg ikke er kjent med hverken cvs på kommandolinje eller kbabbel er det nok lurt at noen gjør en kvalitetssjekk på det jeg har gjort. Er det noen som kunne være så vennelig å se på bokmålsoversettelsen av tuxapint i fra skolelinux cvs og gi meg tilbakemelding om jeg er på rett vei? Jeg håper at noen finner tid til dette.
MvH Dag Lorås
On Monday 24 November 2003 22:38, dag wrote:
Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Huh .. hvor sjekket du det inn ? Gjorde du kun en checkin - uten en commit ? (cvs commit)
</knut erik>
On Mon, 2003-11-24 at 23:48, Knut Erik Hollund wrote:
On Monday 24 November 2003 22:38, dag wrote:
Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Huh .. hvor sjekket du det inn ? Gjorde du kun en checkin - uten en commit ? (cvs commit)
</knut erik>
Akkurat nå kom jeg ikke til www.skolelinux.no og jeg har ikke sjekket ut fra cvs på denne maskinen. Men, - jeg kjørte commit og updatert på nytt etterpå for å sjekke at det jeg hadde gjort var i cvs. Jeg mener også å huske at tuxpaint lå under "other" muligens under i18n eller noe slikt. Jeg skal sjekke når jeg får tilgang igjen.
Dag
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
On Tuesday 25 November 2003 22:28, dag wrote:
On Mon, 2003-11-24 at 23:48, Knut Erik Hollund wrote:
On Monday 24 November 2003 22:38, dag wrote:
Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Huh .. hvor sjekket du det inn ? Gjorde du kun en checkin - uten en commit ? (cvs commit)
</knut erik>
Akkurat nå kom jeg ikke til www.skolelinux.no og jeg har ikke sjekket ut fra cvs på denne maskinen. Men, - jeg kjørte commit og updatert på nytt etterpå for å sjekke at det jeg hadde gjort var i cvs. Jeg mener også å huske at tuxpaint lå under "other" muligens under i18n eller noe slikt. Jeg skal sjekke når jeg får tilgang igjen.
Det er korrekt at .po filen er lokalisert under i katalogen i18n/other/nb/tuxpaint/nb.po - men denne filen er sist oppdatert 3 August 2003 av deg. Er det den siste versjonen du sjekket inn ? (3 August 03 ?)
</knut erik>
On Tue, 2003-11-25 at 22:40, Knut Erik Hollund wrote:
On Tuesday 25 November 2003 22:28, dag wrote:
On Mon, 2003-11-24 at 23:48, Knut Erik Hollund wrote:
On Monday 24 November 2003 22:38, dag wrote:
Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Huh .. hvor sjekket du det inn ? Gjorde du kun en checkin - uten en commit ? (cvs commit)
</knut erik>
Akkurat nå kom jeg ikke til www.skolelinux.no og jeg har ikke sjekket ut fra cvs på denne maskinen. Men, - jeg kjørte commit og updatert på nytt etterpå for å sjekke at det jeg hadde gjort var i cvs. Jeg mener også å huske at tuxpaint lå under "other" muligens under i18n eller noe slikt. Jeg skal sjekke når jeg får tilgang igjen.
Det er korrekt at .po filen er lokalisert under i katalogen i18n/other/nb/tuxpaint/nb.po - men denne filen er sist oppdatert 3 August 2003 av deg. Er det den siste versjonen du sjekket inn ? (3 August 03 ?)
</knut erik>
Jepp, det kan stemme bra. Jeg hadde en liten mailutveksling som tok en måned per mail og det er først nå at jeg har tatt opp tråden igjen.
Dag
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
On Tuesday 25 November 2003 22:51, dag wrote:
Det er korrekt at .po filen er lokalisert under i katalogen i18n/other/nb/tuxpaint/nb.po - men denne filen er sist oppdatert 3 August 2003 av deg. Er det den siste versjonen du sjekket inn ? (3 August 03 ?)
</knut erik>
Jepp, det kan stemme bra. Jeg hadde en liten mailutveksling som tok en måned per mail og det er først nå at jeg har tatt opp tråden igjen.
Filen ser ganske ok ut. Noen ord var "nynorsket". Forandret noen få ord og fikset headeren. Muligens du bør se om det er en nyere tuxpaint versjon og evt. merge inn de nye strengene (?)
</knut erik>
On Monday 24 November 2003 22:38, dag wrote:
Siden jeg ikke er kjent med hverken cvs på kommandolinje eller kbabbel er det nok lurt at noen gjør en kvalitetssjekk på det jeg har gjort. Er
BTW : Hvis du ikke blir komfortabel med kommandolinje og cvs finnes det en MEGET bra cvs klient her -> www.smartcvs.com Den er så bra at jeg benytter den hjemme og på jobb. En gratis versjon samt en professional med noen utvidet funksjoner.
</knut erik>
dag dag.loras@broadpark.no skreiv i innlegget news:1069709923.8984.7.camel@localhost:
Ut i fra Skolelinux cvs'n så det ut som om tuxpaint var en ledig kandidat med passende størrelse for en nybegynner. Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Eg skal få omsettinga overført til Tux Paint-CVS-en i løpet av helga.
[posted and mailed]
dag dag.loras@broadpark.no skreiv i innlegget news:1069709923.8984.7.camel@localhost:
Jeg har gjort et første utkast til oversettelse av tuxpaint og sjekket det inn i cvs.
Til orientering har eg lagt denne inn i Tux Paint-CVS-en, og viss alt går bra, skal omsettinga vera med i neste utgåva (som forhåpentligvis kjem før jul).
For øvrig er ikkje PO-formatet originalformatet for stempelomsettingane. Eg berre konverterer til PO *til slutt*, for bruk i eventuelle omsettingsdatabasar. Men det går greitt at du redigerer PO-filene, so lenge du sender meg ein e-post kvar gong du sjekker desse inn i CVS, sånn at eg kan tilbake- føra tekstane til originalformatet (som ikkje er so godt å arbeida med manuelt).