Hei! er det noen som vet om hva field delimiter heter på norsk? det er en type skilletegn som brukes mellom felter i et regneark eller tabell som er blitt importert til et tekstdokument, og så brukes et tegn til å skille cellene. setning: In this combo box, select a delimiter optionally used to frame individual data fields when they contain the field delimiter. Tonje :-)
torsdag 08 august 2002, 16:30, skrev Tonje Ostby:
delimiter
deletegn (oppdelingstegn) fra:
delimiter
<character> A character or string used to separate, or mark the start and end of, items of data in, e.g., a database, source code, or text file.
See also: record
torsdag 8. august 2002, 16:39, skrev Knut Yrvin : | torsdag 08 august 2002, 16:30, skrev Tonje Ostby: | > delimiter | | deletegn (oppdelingstegn) fra: | | delimiter | | <character> A character or string used to separate, or | mark the start and end of, items of data in, e.g., a | database, source code, or text file. | | See also: record
i «kspread» står det: Avgrensingstegn (oversatt av Bjørn Stensrud) Jeg mener jeg har hørt dett, men vet ikke hvor. Fant det ikke i de ordbøkene jeg så i ...
Axel
* Tonje Ostby tonje.ostby@chello.no [020808 14:33]:
Hei! er det noen som vet om hva field delimiter heter på norsk? det er en type skilletegn som brukes mellom felter i et regneark eller tabell som er blitt importert til et tekstdokument, og så brukes et tegn til å skille cellene.
Feltskilletegn?
Eivind
torsdag 08 august 2002, 16:53, skrev Eivind Tagseth:
Feltskilletegn?
skilletegn -- rett og slett :-)