Burde kanskje skrevet alt dette i *en* e-post, men det var ikke så planlagt, bare legger merke til endel ord når jeg sjekker dem :-) Forslag til endring:
<td>return -v</td> <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) (<del>returnere<del>)</td>tr>
Med mindre noen protesterer eller kommer med noe (enda) bedre så lar jeg dette stå.
-A.
On Thu, Jul 03, 2003 at 06:31:20PM +0200, Axel Bojer wrote:
Burde kanskje skrevet alt dette i *en* e-post, men det var ikke så planlagt, bare legger merke til endel ord når jeg sjekker dem :-) Forslag til endring:
<td>return -v</td> <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) (<del>returnere<del>)</td>tr>
Med mindre noen protesterer eller kommer med noe (enda) bedre så lar jeg dette stå.
Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Eivind
torsdag 03 juli 2003, 21:56, skrev Eivind Tagseth: | On Thu, Jul 03, 2003 at 06:31:20PM +0200, Axel Bojer wrote: | > Burde kanskje skrevet alt dette i *en* e-post, men det var ikke så | > planlagt, bare legger merke til endel ord når jeg sjekker dem :-) | > Forslag til endring: | > | > <td>return -v</td> | > <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) | > (<del>returnere<del>)</td>tr> | > | > Med mindre noen protesterer eller kommer med noe (enda) bedre så lar jeg | > dette stå. | | Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Du gjør ikke det, du *går tilbake til* forrige side, på ordentlig norsk :-)
-Axel
On Thu, Jul 03, 2003 at 10:10:03PM +0200, Axel Bojer wrote:
torsdag 03 juli 2003, 21:56, skrev Eivind Tagseth: | On Thu, Jul 03, 2003 at 06:31:20PM +0200, Axel Bojer wrote: | > <td>return -v</td> | > <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) | > (<del>returnere<del>)</td>tr>
| Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Du gjør ikke det, du *går tilbake til* forrige side, på ordentlig norsk :-)
Hehe... joda, det er greit nok det, men da burde kanskje den frasen stå som et gyldig eksempel på hvordan man oversetter "return"? Eller er det for opplagt?
Eivind
fredag 4. juli 2003, 01:10, skrev Eivind Tagseth:
On Thu, Jul 03, 2003 at 10:10:03PM +0200, Axel Bojer wrote:
torsdag 03 juli 2003, 21:56, skrev Eivind Tagseth: | On Thu, Jul 03, 2003 at 06:31:20PM +0200, Axel Bojer wrote: | > <td>return -v</td> | > <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) | > (<del>returnere<del>)</td>tr> | | Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Du gjør ikke det, du *går tilbake til* forrige side, på ordentlig norsk :-)
Hehe... joda, det er greit nok det, men da burde kanskje den frasen stå som et gyldig eksempel på hvordan man oversetter "return"? Eller er det for opplagt?
Kanskje, men det er ikke det vi har gjort til nå. Da må vi innføre en praksis med eksempler der det er uklart. Lurte litt på det selv da jeg skrev det inn. Et annen ting er at tabellen blir litt bredere og kanskje vanskeligere å lese hvis det står for mye i en kolonne ... Men, ok, jeg kan gjøre et forsøk og se hvordan resultatet blir :-)
-Axel
fredag 4. juli 2003, 10:29, skrev Axel Bojer:
fredag 4. juli 2003, 01:10, skrev Eivind Tagseth:
On Thu, Jul 03, 2003 at 10:10:03PM +0200, Axel Bojer wrote:
torsdag 03 juli 2003, 21:56, skrev Eivind Tagseth: | On Thu, Jul 03, 2003 at 06:31:20PM +0200, Axel Bojer wrote: | > <td>return -v</td> | > <td>Gi (tilbake), lese, hente (frem) | > (<del>returnere<del>)</td>tr> | | Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Du gjør ikke det, du *går tilbake til* forrige side, på ordentlig norsk
:-)
Hehe... joda, det er greit nok det, men da burde kanskje den frasen stå som et gyldig eksempel på hvordan man oversetter "return"? Eller er det for opplagt?
Kanskje, men det er ikke det vi har gjort til nå. Da må vi innføre en praksis med eksempler der det er uklart. Lurte litt på det selv da jeg skrev det inn. Et annen ting er at tabellen blir litt bredere og kanskje vanskeligere å lese hvis det står for mye i en kolonne ... Men, ok, jeg kan gjøre et forsøk og se hvordan resultatet blir :-)
-Axel
Det er nå gjort, likeledes noen andre s,å endringer i tråd med de vi har nevnt nå nylig på lista. La også til «drop down menu: se opo-up menue» se: http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html
-Axel
torsdag 3. juli 2003, 21:56, skrev Eivind Tagseth:
Men hvordan returnerer jeg til forrige side?
Du går til forrige side :-)
neste -> opp <- forrige innhold
http://developer.skolelinux.no/rapporter/forprosjekt/node6.html
- Knut