Hei,
Jeg fant ikke ordet launch i Fellesordlista (som er helt utrolig nyttig!):
Jeg har to eksempler, fra pakken gnome-desktop:
"Not a launchable item" og "No command (Exec) to launch"
Oversetter dere launch med kjøre eller starte?
Og hva blir da launchable? Kjørbar fungerer, men det gjør vel ikke startbar. Eventuelt kan man bruke: Kan ikke startes. Men blir ikke det litt feil, det er jo ikke det at den ikke kan kjøres/startes akkurat nå, men generelt.
Noen som har noen tips?
-Rune
Rune Nakim:
Jeg fant ikke ordet launch i Fellesordlista (som er helt utrolig nyttig!):
Jeg har to eksempler, fra pakken gnome-desktop:
"Not a launchable item" og "No command (Exec) to launch"
Oversetter dere launch med kjøre eller starte?
Begge delar, avhengig av samanhengen. (Har kanskje vore litt inkonsekvent.)
Og hva blir da launchable? Kjørbar fungerer, men det gjør vel ikke startbar.
Einig.
Kva omsettinga bør vera er avhengig av samanhengen. Er «launchable» noko anna enn «executable» (altso ei fil med «kjørbar»-flagget slått på)? (Eg kan lett tenka meg situasjoner der det er det). Kva er «element» her? Ei fil, eller noko anna?
Karl Ove Hufthammer skrev:
Rune Nakim:
Jeg fant ikke ordet launch i Fellesordlista (som er helt utrolig nyttig!):
Jeg har to eksempler, fra pakken gnome-desktop:
"Not a launchable item" og "No command (Exec) to launch"
Oversetter dere launch med kjøre eller starte?
Begge delar, avhengig av samanhengen. (Har kanskje vore litt inkonsekvent.)
Lagt inn som «kjøre, starte» i fellesordlista nå.
Og hva blir da launchable? Kjørbar fungerer, men det gjør vel ikke startbar.
Lagt inn (launchable -- kjørbar). Hvis noen mener andre betydninger skal med, så gi beskjed.
Hilsen Axel Bojer