Menyen i KBabel har følgende tekst:
Fil->Åpne nylig->
Jeg foreslår at denne endres til
Fil->Nylig åpnet->
Den har også en
Rediger->Gjør om [ser ut som det motsatte av 'undo', dvs 'redo']
og en
Fil->Gjør om [aner ikke hva denne gjør]
En av disse 'Gjør om'ene, fortrinnsvis den siste, bør endres til noe mer forståelig.
Måndag 5. november 2001 23:24 skreiv Petter Reinholdtsen:
Menyen i KBabel har følgende tekst:
Fil->Åpne nylig->
Jeg foreslår at denne endres til
Fil->Nylig åpnet->
Eller 'Nylig brukt' (som på nynorsk)? Teksten er felles for mange KDE-program, og ligg i kdelibs.po.
Den har også en
Rediger->Gjør om [ser ut som det motsatte av 'undo', dvs 'redo']
Har nokon eit betre forslag? Eg er ikkje glad i 'gjer om', men har brukt det likevel.
og en
Fil->Gjør om [aner ikke hva denne gjør]
På nynorsk: 'Tilbakestill'. KBabel tilbakestiller fila til slik ho var sist ho vart lagra (forkastar alle endringane du har gjort sidan sist).
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
[Gaute Hvoslef Kvalnes]
Eller 'Nylig brukt' (som på nynorsk)? Teksten er felles for mange KDE-program, og ligg i kdelibs.po.
Ja, bedre. 'Nylig brukte' låter bedre i mine ører.
Har nokon eit betre forslag? Eg er ikkje glad i 'gjer om', men har brukt det likevel.
Kanskje 'Gjenta', 'Gjør på nytt', 'Omgjør' eller 'Omgjør angre'.
På nynorsk: 'Tilbakestill'. KBabel tilbakestiller fila til slik ho var sist ho vart lagra (forkastar alle endringane du har gjort sidan sist).
Kanskje 'Forkast endringer' kan brukes?
On Mon, 5 Nov 2001, Petter Reinholdtsen wrote:
[Gaute Hvoslef Kvalnes]
Eller 'Nylig brukt' (som på nynorsk)? Teksten er felles for mange KDE-program, og ligg i kdelibs.po.
Ja, bedre. 'Nylig brukte' låter bedre i mine ører.
Har nokon eit betre forslag? Eg er ikkje glad i 'gjer om', men har brukt det likevel.
Kanskje 'Gjenta', 'Gjør på nytt', 'Omgjør' eller 'Omgjør angre'.
Angre² ?
Kunne ikke dy meg... ;-)