Sjå diskusjonen på http://thread.gmane.org/gmane.comp.internationalization.norwegian/4699 for bakgrunnsmateriale.
Her kjem eit nytt, «endelig» forslag til nytt tastaturoppsett for norsk på Linux. Hovudsaklig legg eg tastebindingar til teikn som me brukar ein del på norsk, spesielt oss omsettarane, men som ikkje er direkte tilgjengelig på tastaturet.
Her er endringane frå /usr/share/X11/xkb/symbols/no:
17a18,23
key <AB09> { [ period, colon, ellipsis, periodcentered ] }; key <AB10> { [ minus, underscore, endash, emdash ] }; key <AD04> { [ r, R, registered, trademark ] }; key <AD11> { [ aring, Aring, Greek_pi, Greek_PI ] }; key <AE05> { [ 5, percent, onehalf, 0x1002030 ] };
28a35,36
include "nbsp(level3)" include "keypad(ossmath)"
Kort oppsummert:
Ellipseteiknet og tankestrek vert tilgjengelig med «Alt Gr» og høvesvis punktum- og bindestrektasten. Dette har for øvrig me omsettarane brukt i lengre tid ved hjelp av xmodmap: http://i18n.skulelinux.no/retningslinjer.html#destHeader41
Trademark-teiknet ™ vert tilgjengelig med «Alt Gr + Shift + R». Før vart denne brukt til ®. Det same gjorde (og gjer) «Alt Gr + R», so me mistar ikkje noko. For dei som måtte lura: T-tasten er opptatt med þ og Þ.
Den greske bokstaven π er mykje brukt, og no vert denne tilgjengelig i stor og lita utgåve på Å-tasten. P-tasten var dessverre opptatt med þ og Þ. Men dette er jo dei same teikna som på T-tasten, so det er kanskje okei å bruka P likevel? Kva meiner de? (Andre språk har gjort dette.)
«Alt Gr + Shift + 5» vert endra frå ¢ til promilleteiknet ‰. Det er eit mykje meir logisk teikn å ha der, og ¢ er lett og logisk tilgjengelig frå E-tasten.
I tillegg kan me skriva hardt mellomrom med «Alt Gr + Mellomrom». Me *kunne* brukt «Alt», men det er ein mykje mindre «sikker» tast her. «Alt Gr» er ganske sikker, og i bruk av andre språk. (For øvrig gjev «Alt + Mellomrom» hardt mellomrom i Lokalize, men ikkje i andre program.
Til slutt vert dei ekte matematiske gonge- og subtraksjonsoperatorane ⋅ og − tilgjengelige med «Alt Gr» på det numeriske tastaturet. Endelig!
Kom gjerne med synspunkt og innspel. Men ikkje vent for lenge. Eg har lyst å senda inn desse endringane ganske snart.
Karl Ove Hufthammer skrev:
Sjå diskusjonen på http://thread.gmane.org/gmane.comp.internationalization.norwegian/4699 for bakgrunnsmateriale.
Her kjem eit nytt, «endelig» forslag til nytt tastaturoppsett for norsk på Linux. Hovudsaklig legg eg tastebindingar til teikn som me brukar ein del på norsk, spesielt oss omsettarane, men som ikkje er direkte tilgjengelig på tastaturet.
Her er endringane frå /usr/share/X11/xkb/symbols/no:
17a18,23
key <AB09> { [ period, colon, ellipsis, periodcentered ] }; key <AB10> { [ minus, underscore, endash, emdash ] }; key <AD04> { [ r, R, registered, trademark ] }; key <AD11> { [ aring, Aring, Greek_pi, Greek_PI ] }; key <AE05> { [ 5, percent, onehalf, 0x1002030 ] };28a35,36
include "nbsp(level3)" include "keypad(ossmath)"Kort oppsummert:
Ellipseteiknet og tankestrek vert tilgjengelig med «Alt Gr» og høvesvis punktum- og bindestrektasten. Dette har for øvrig me omsettarane brukt i lengre tid ved hjelp av xmodmap: http://i18n.skulelinux.no/retningslinjer.html#destHeader41
Trademark-teiknet ™ vert tilgjengelig med «Alt Gr + Shift + R». Før vart denne brukt til ®. Det same gjorde (og gjer) «Alt Gr + R», so me mistar ikkje noko. For dei som måtte lura: T-tasten er opptatt med þ og Þ.
Den greske bokstaven π er mykje brukt, og no vert denne tilgjengelig i stor og lita utgåve på Å-tasten. P-tasten var dessverre opptatt med þ og Þ. Men dette er jo dei same teikna som på T-tasten, so det er kanskje okei å bruka P likevel? Kva meiner de? (Andre språk har gjort dette.)
P høres lurt ut, samme tegn to steder bør være unødvendig. Eller synes jeg forslagene virker gode og gjennomtenkte :-)
Hvor og når kan dette bli allment tilgjengelig? På alle Linux-distribusjoner i «alle» programmer?
Mvh Axel
«Alt Gr + Shift + 5» vert endra frå ¢ til promilleteiknet ‰. Det er eit mykje meir logisk teikn å ha der, og ¢ er lett og logisk tilgjengelig frå E-tasten.
I tillegg kan me skriva hardt mellomrom med «Alt Gr + Mellomrom». Me *kunne* brukt «Alt», men det er ein mykje mindre «sikker» tast her. «Alt Gr» er ganske sikker, og i bruk av andre språk. (For øvrig gjev «Alt + Mellomrom» hardt mellomrom i Lokalize, men ikkje i andre program.
Til slutt vert dei ekte matematiske gonge- og subtraksjonsoperatorane ⋅ og − tilgjengelige med «Alt Gr» på det numeriske tastaturet. Endelig!
Kom gjerne med synspunkt og innspel. Men ikkje vent for lenge. Eg har lyst å senda inn desse endringane ganske snart.
Axel Bojer:
P høres lurt ut, samme tegn to steder bør være unødvendig. Eller synes jeg forslagene virker gode og gjennomtenkte :-)
Ei lita oppdatering: Eg har no gjort ei lita endring slik at hardt *tynt* mellomrom vert tilgjengelig på «Alt Gr + Shift + Mellomrom».
Hvor og når kan dette bli allment tilgjengelig? På alle Linux-distribusjoner i «alle» programmer?
Ja. *Når* er det vanskeligare å seia noko om, og det vil variera mellom ulike distroar.
Sundag 23. august 2009 skreiv Karl Ove Hufthammer:
P høres lurt ut, samme tegn to steder bør være unødvendig. Eller synes jeg forslagene virker gode og gjennomtenkte :-)
Ei lita oppdatering: Eg har no gjort ei lita endring slik at hardt tynt mellomrom vert tilgjengelig på «Alt Gr + Shift + Mellomrom».
Endringane er no inne, og vert med i den neste utgåva av X.org.
2009/8/30 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Sundag 23. august 2009 skreiv Karl Ove Hufthammer:
P høres lurt ut, samme tegn to steder bør være unødvendig. Eller synes jeg forslagene virker gode og gjennomtenkte :-)
Ei lita oppdatering: Eg har no gjort ei lita endring slik at hardt tynt mellomrom vert tilgjengelig på «Alt Gr + Shift + Mellomrom».
Endringane er no inne, og vert med i den neste utgåva av X.org.
Yay. Sidan me brukar Linux til å setja medlemsbladet i målungdomen no (InDesign 2 i Wine), so måtte eg leggja til endash, i tillegg til dei enkle quote-symbolene som ofte vert brukt for sitat inne i «». Eg sa at eg trudde endash låg på altgr+bindestrek, men eg tok visst feil. Godt å sjå at det endeleg er korrekt no. :-)
[Karl Ove Hufthammer]
Sjå diskusjonen på http://thread.gmane.org/gmane.comp.internationalization.norwegian/4699 for bakgrunnsmateriale.
Fant ikke svar på spørsmålet mitt der.
Her kjem eit nytt, «endelig» forslag til nytt tastaturoppsett for norsk på Linux. Hovudsaklig legg eg tastebindingar til teikn som me brukar ein del på norsk, spesielt oss omsettarane, men som ikkje er direkte tilgjengelig på tastaturet.
Hvordan er disse endringene i forhold til norsk tastatur på MS Windows og MacOS X? Hvis noen av disse nye tegnene også finnes på MS Windows og Mac OSX, så tror jeg det er lurt at de finnes på samme sted på Linux. :)
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen:
Hvordan er disse endringene i forhold til norsk tastatur på MS Windows og MacOS X? Hvis noen av disse nye tegnene også finnes på MS Windows og Mac OSX, så tror jeg det er lurt at de finnes på samme sted på Linux. :)
Stoda på Mac kjenner eg ikkje til. Windows har elendig støtte for anna enn teikna du ser på tastaturet, og ein må bruka «Alt» pluss talkodar på det numeriske tastaturet for å fram det aller meste, sjølv vanlige teikn om «, » og –.
Karl Ove Hufthammer wrote:
Petter Reinholdtsen:
Hvordan er disse endringene i forhold til norsk tastatur på MS Windows og MacOS X? Hvis noen av disse nye tegnene også finnes på MS Windows og Mac OSX, så tror jeg det er lurt at de finnes på samme sted på Linux. :)
Stoda på Mac kjenner eg ikkje til. Windows har elendig støtte for anna enn teikna du ser på tastaturet, og ein må bruka «Alt» pluss talkodar på det numeriske tastaturet for å fram det aller meste, sjølv vanlige teikn om «, » og –.
Microsoft gir faktisk ut et program som lar deg lage dine egne tastaturoppsett. Selv har jeg lagt til alt som finnes av ekstra tegn i Linux-oppsettet.
Microsoft Keyboard Layout Creator: http://www.microsoft.com/DOWNLOADS/details.aspx?FamilyID=8be579aa-780d-4253-...
Den kompilerer installasjonsfiler som lar deg distribuere tastaturoppsettene dine.