Hei,
på http://developer.skulelinux.no/~gautehk/postat/other/nb/ så ser debian installer ut til å være 100%, men på http://people.debian.org/~seppy/d-i/translation-status.html er det ikke slik. Har vi glemte å sende inn filer? (Sendte noen inn apt filen som ble nevnt i forrige uke?) Hvilken funksjon har https://alioth.debian.org/projects/d-i/? Jeg vet jeg er medlem av prosjektet, men forstår ikke helt hvor dette kommer inn i forhold til SkoleLinux (sin CVS)?
Hans - litt forvirret i dag
On Tue, Jan 18, 2005 at 02:30:57PM +0100, Hans F. Nordhaug wrote:
Hei,
på http://developer.skulelinux.no/~gautehk/postat/other/nb/ så ser debian installer ut til å være 100%, men på http://people.debian.org/~seppy/d-i/translation-status.html er det ikke slik. Har vi glemte å sende inn filer? (Sendte noen inn apt filen som ble nevnt i forrige uke?) Hvilken funksjon har https://alioth.debian.org/projects/d-i/? Jeg vet jeg er medlem av prosjektet, men forstår ikke helt hvor dette kommer inn i forhold til SkoleLinux (sin CVS)?
OK, nå har jeg sendt en kopi av apt-oversettelsen (med aller siste endringer) til Christian Perrier bubulle@debian.org fordi han sendte meg nok en privat e-post. I tillegg sendte jeg ham oversettelsen for dpkg (som han mente at vi aldri har sendt til Debian eller pakkeutvikleren før). Jeg sendte han også base-config_debian.po og pppconfig.po som jeg nettopp oppdaterte. (Alt er sjekket inn i vår CVS.)
Poenget som jeg har mast om i en del e-poster nå er - har vi noe kontroll på dette? Jeg har ikke noe problem med å sjekke http://people.debian.org/~seppy/d-i/level#/files/nb/ (hvor "#" er 1-4) regelmessig - her listes filer som er utdatert[1], men vi burde i alle fall få noen rutiner på å sende filene tilbake til Debian.
Ellers legger jeg merke til at våre stages ikke matcher Debian sine level http://people.debian.org/~seppy/d-i/translation-status.html#levels men det er kanskje gode grunner for det?
Mvh Hans
[1] http://people.debian.org/~seppy/d-i/checkouts.html
PS! FYI: Da jeg sjekket inn base-config_debian.po og pppconfig.po fikk jeg følgende feilmelding:
Processing log script arguments... Mailing the commit message to commits@skolelinux.no (from hansfn@skolelinux.no) postdrop: warning: uid=1141: No space left on device sendmail: fatal: hansfn(1141): Error writing message file
[Hans F. Nordhaug]
Poenget som jeg har mast om i en del e-poster nå er - har vi noe kontroll på dette? Jeg har ikke noe problem med å sjekke http://people.debian.org/~seppy/d-i/level#/files/nb/ (hvor "#" er 1-4) regelmessig - her listes filer som er utdatert[1], men vi burde i alle fall få noen rutiner på å sende filene tilbake til Debian.
Nei, det er åpenbart ingen god kontroll på dette. Kan du ta tak i dette og sørge for å få det under kontroll? (Mulig at det er bedre å diskutere dette på i18n-no@, da det kanskje også gjelder nynorsk?)
Godt jobbet, forresten. Det gleder meg at du tok tak i dette. :)
[Byttet over til i18n-no lista.]
On Thu, Jan 27, 2005 at 01:01:58PM +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
[Hans F. Nordhaug]
Poenget som jeg har mast om i en del e-poster nå er - har vi noe kontroll på dette? Jeg har ikke noe problem med å sjekke http://people.debian.org/~seppy/d-i/level#/files/nb/ (hvor "#" er 1-4) regelmessig - her listes filer som er utdatert[1], men vi burde i alle fall få noen rutiner på å sende filene tilbake til Debian.
Nei, det er åpenbart ingen god kontroll på dette. Kan du ta tak i dette og sørge for å få det under kontroll? (Mulig at det er bedre å diskutere dette på i18n-no@, da det kanskje også gjelder nynorsk?)
Jeg vet ingenting om nynorsk. Uansett, akkurat nå er alt under kontroll for bokmål - jeg sendte nettopp en siste oppdatering til Debian for (level1 post-sarge). Jeg regner med at det du spør om, er om jeg kunne tenke meg å holde det under kontroll fremover. Jeg er litt avventende til det fordi jeg ikke har oversikten over hvilke skript som blir brukt, rutiner generelt og så (litt pinlig) har jeg ingen Debian maskin tilgjengelig akkurat nå. Er det ikke enklere å vekke til live en av dem som har gjort en glimrende jobb til nå? Eller hva med å full automatisere dette - synkronisering begge veger? (Hvordan gjøres dette for KDE?)
Godt jobbet, forresten. Det gleder meg at du tok tak i dette. :)
Jeg har vært passiv lenge nå så det var på tide å ta et tak.
Hans