Hei,
Jeg har oversatt noen programmer i Skolelinux' SVN-samling, men disse blir ikke meldt inn hos KDE. Noen eksempler er extragear-multimedia/kaffeine, extragear-multimedia/kmplayer og extragear-network/ktorrent. Er det noe feil med .po-filene jeg lager, eller skal jeg sendte dem til KDE direkte?
Hilsen
Alexander N. Sørnes
[Alexander Nicolaysen Sørnes]
Jeg har oversatt noen programmer i Skolelinux' SVN-samling, men disse blir ikke meldt inn hos KDE.
Hvilken tidshorisont snakker du om her? Så vidt jeg vet kopieres de flere ganger i året til KDEs kildekodetre, typisk i forkant av nye KDE-utgivelser. Gaute er den som har tatt seg av oppdateringen mot KDE så langt.
Lørdag 03 juni 2006 16:04, skrev Petter Reinholdtsen:
[Alexander Nicolaysen Sørnes]
Jeg har oversatt noen programmer i Skolelinux' SVN-samling, men disse blir ikke meldt inn hos KDE.
Hvilken tidshorisont snakker du om her? Så vidt jeg vet kopieres de flere ganger i året til KDEs kildekodetre, typisk i forkant av nye KDE-utgivelser. Gaute er den som har tatt seg av oppdateringen mot KDE så langt.
ktorrent.po ble meldt inn i februar. Jeg kan godt hjelpe til med innmeldingen, hvis dere mangler folk. Programmene i «extragear-» følger ikke KDEs utgivelsesmønster, så det er en fordel om de meldes inn oftere.
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Lørdag 03 juni 2006 16:41, skrev Alexander Nicolaysen Sørnes:
ktorrent.po ble meldt inn i februar. Jeg kan godt hjelpe til med innmeldingen, hvis dere mangler folk. Programmene i «extragear-» følger ikke KDEs utgivelsesmønster, så det er en fordel om de meldes inn oftere.
Har hatt samme problemet med Krecipes som også ble meldt inn i februar. Kanskje de bør kopieres inn til KDE litt oftere. Dette gjelder jo også malfilene som endrer seg med jevne mellomrom...
NilsK
Nils Kristian Tomren skreiv:
Har hatt samme problemet med Krecipes som også ble meldt inn i februar. Kanskje de bør kopieres inn til KDE litt oftere. Dette gjelder jo også malfilene som endrer seg med jevne mellomrom...
Ja, dei vert endra ganske hyppig. Slik situasjonen er no, ser eg det som lite nyttig å arbeida med KDE-omsetting. Sidan malfilene/PO-filene er gamle, vil mykje av omsettinga vera direkte bortkasta (då tekstane ein set om gjerne er erstatta med nye, slik at omsettingane aldri vert brukt). Og sidan PO-filene ikkje ser ut til å verta sendt inn til KDE, har det òg lite for seg å setta om program som ikkje følgjer utgjevingsplanane til KDE (eksempel amaroK og Kaffeine).
Dette gjer iallfall at det for *meg* er lite motiverande å arbeida med omsetting av KDE-program no.