Søknaden er lagt inn i SVN (Svn/i18n/openoffice/rapporter). Direktelenke til søknaden
I odt-versjon: http://tinyurl.com/39n43f I pdf-versjon: http://tinyurl.com/3xgg4z
Gi tilbakemeldinger om noe er uriktig eller kan forbedres på annet vis :-)
Hilsen Axel
[Axel Bojer]
Søknaden er lagt inn i SVN (Svn/i18n/openoffice/rapporter). Direktelenke til søknaden
I odt-versjon: http://tinyurl.com/39n43f I pdf-versjon: http://tinyurl.com/3xgg4z
Gi tilbakemeldinger om noe er uriktig eller kan forbedres på annet vis :-)
Utmerket. Veldig bra å se et utkast til søknad.
Er dette koordiert med aktiviteten som foregår på URL:http://www.friprogramvareiskolen.no/Application/2007-projects?
Jeg er blitt fortalt at det er lurt å følge samme oppsett i søknaden som det legges opp til i utlysningen, dvs:
[...] søknaden må som minimum omfatte: - en redegjørelse av hva prosjektet går ut på, viktige aktiviteter, hvilke standarder som skal benyttes ? og til hva; - organisering (administrativt ansvarlig for prosjektet, samt prosjektleder); - hvem som for øvrig skal delta i prosjektet (hvilken leverandør/kompetansemiljø, hvilken offentlig virksomhet, m.v.); - kostnadsplan og fordeling av kostnader pr deltaker; - hvordan prosjektet er tenkt finansiert (hvordan dekkes kostnadene utover det man ber FAD om å støtte)
Overskriftene i søknaden bør tilsvare disse punktene, og alle punktene i søknaden bør legges inn under disse overskriftene.
Vennlig hilsen,
[Petter Reinholdtsen]
Utmerket. Veldig bra å se et utkast til søknad.
Da har jeg skummet igjennom teksten. Foreslår at utvikling av hunspell-byggeregler (i tillegg til de eksisterende for ispell, aspell og myspell) tas med i søknaden. Antar det er 2 ukers arbeide, med mindre vi finner noen som allerede vet hvordan hunspell fungerer. Da antar jeg det er 4-6 dagers arbeide.
Kan søknadsteksten legges på en wiki mens vi redigerer den? Det er enklere enn å forsøke å kombinere endringer fra flere i binære filer i svn. Jeg overlater til deg å redigere ODF-filen.
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
Søknaden er lagt inn i SVN (Svn/i18n/openoffice/rapporter). Direktelenke til søknaden
I odt-versjon: http://tinyurl.com/39n43f I pdf-versjon: http://tinyurl.com/3xgg4z
Gi tilbakemeldinger om noe er uriktig eller kan forbedres på annet vis :-)
Utmerket. Veldig bra å se et utkast til søknad.
Er dette koordinert med aktiviteten som foregår på URL:http://www.friprogramvareiskolen.no/Application/2007-projects?
Den siden var jeg ikke klar over :-) Jeg kan legge inn lenker til de to søknadene jeg har skrevet der.
Jeg er blitt fortalt at det er lurt å følge samme oppsett i søknaden som det legges opp til i utlysningen, dvs:
[...] søknaden må som minimum omfatte:
- en redegjørelse av hva prosjektet går ut på, viktige aktiviteter, hvilke standarder som skal benyttes ? og til hva;
- organisering (administrativt ansvarlig for prosjektet, samt prosjektleder);
- hvem som for øvrig skal delta i prosjektet (hvilken leverandør/kompetansemiljø, hvilken offentlig virksomhet, m.v.);
- kostnadsplan og fordeling av kostnader pr deltaker;
- hvordan prosjektet er tenkt finansiert (hvordan dekkes kostnadene utover det man ber FAD om å støtte)
Overskriftene i søknaden bør tilsvare disse punktene, og alle punktene i søknaden bør legges inn under disse overskriftene.
Jeg har dekket alle disse punktene.
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei? (Søknaden er uansett ikke på mer enn 2 sider -- pluss lenker og adresser. Tror det bør holde.)
Hilsen Axel
[Axel Bojer]
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei? (Søknaden er uansett ikke på mer enn 2 sider -- pluss lenker og adresser. Tror det bør holde.)
Utmerket.
Jeg finner følgende halve setning i bakgrunnsdelen:
Nylig ble også Ordbankens ord, som brukes i Bokmålsordboka og Nynorskordboka, standardverk for norsk rettskrivning i lengre tid.
Kan det være en ide å søke penger til å finansiere arbeid med å forklare OOo-folkene at det er greit å legge ved en GPL-ordliste sammen med OOo?
Har du hørt med ordbankfolkene om de vil være med på innsatsen med å lage bedre stavekontroll?
Har vi folk til å gjøre all jobben vi vil ha betalt for? Burde vi synliggjøre innsatsen som gjøres på dugnad med korrekturlesing av ord og innlegging av synonymer?
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei? (Søknaden er uansett ikke på mer enn 2 sider -- pluss lenker og adresser. Tror det bør holde.)
Utmerket.
Jeg finner følgende halve setning i bakgrunnsdelen:
Nylig ble også Ordbankens ord, som brukes i Bokmålsordboka og Nynorskordboka, standardverk for norsk rettskrivning i lengre tid.
Rettet! Skal legge ut det hele i en wiki -- snart :-)
Kan det være en ide å søke penger til å finansiere arbeid med å forklare OOo-folkene at det er greit å legge ved en GPL-ordliste sammen med OOo?
Kanskje ...
Har du hørt med ordbankfolkene om de vil være med på innsatsen med å lage bedre stavekontroll?
Nei ...
Har vi folk til å gjøre all jobben vi vil ha betalt for? Burde vi synliggjøre innsatsen som gjøres på dugnad med korrekturlesing av ord og innlegging av synonymer?
Synonymordlista er det stort sett jeg som har laget, dokumentasjonsdelen tar jeg og Terje. Det resterende hadde jeg tenkt at de to sistnevnte skal gjøre i samråd med bl.a. deg :-) Regner med du har minimalt med tid, ellers hadde jeg gjerne satt opp deg også. Men det er fint å ha noen å spørre når vi står fast :-)
Hilsen Axel
Axel Bojer wrote:
Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei? (Søknaden er uansett ikke på mer enn 2 sider -- pluss lenker og adresser. Tror det bør holde.)
Utmerket.
Jeg finner følgende halve setning i bakgrunnsdelen:
Nylig ble også Ordbankens ord, som brukes i Bokmålsordboka og Nynorskordboka, standardverk for norsk rettskrivning i lengre tid.
Rettet! Skal legge ut det hele i en wiki -- snart :-)
http://www.friprogramvareiskolen.no/Application/2007-projects/2007-11-soekna...
-A.
Axel Bojer wrote:
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei?
En liten ting bare, synonymordlistene gis også ut under GPL. Ellers så ser teksten bra ut, og godt jobbet Axel.
Hilsen Espen Talberg
Espen Talberg wrote:
Axel Bojer wrote:
La også inn et punkt om synonymordlistene og økte derfor summene :-) Espen Talberg: Kan du ta en rask titt om du synes den delen er grei?
En liten ting bare, synonymordlistene gis også ut under GPL.
Ah, nå demrer det -- vi endret jo det :-D Rettet nå!
Ellers så ser teksten bra ut, og godt jobbet Axel.
Takk :-)
Hilsen Axel