Jeg finner ikke noen RPM-pakke for openSUSE med Pology, så da tenkte jeg jeg skulle bruke kilde (som jeg mener å huske jeg gjorde ved forrige anledning).
Det går ikke så bra, og det er litt irriterende nå som jeg har komplettert oversettingen til bokmål av en del ting...
Oppretting av katalogen "build" går greit :-) Det er 2. steg i prosessen som gir meg problemer.
Jeg får feilmeldingen: Unknown CMake command "get_current_source_subdir"
Denne feilen klarer jeg å fikse (trur eg) ved å endre CMakeLists.txt. Jeg satt inn "set(srcsubdir <filsti>)" slik at variabelen får en verdi og kommenterte ut linja som skapte problemer. Da fikk jeg samme feilmelding for neste linje, install_python2_module_files.
De to linjene som skaper problemer er: get_current_source_subdir(srcsubdir) install_python2_module_files(${srcsubdir} ${modules})
Det må være et eller annet jeg ikke har installert, men jeg har sjekket dokumentasjonen for Pology, og det er ingen pakker som mangler eller har for lavt versjonsnummer av de som kreves.
Hjelp!
Den 02:23 20. juli 2012 skrev Kjetil Kilhavn kjetil@kilhavn.no følgende:
Jeg finner ikke noen RPM-pakke for openSUSE med Pology, så da tenkte jeg jeg skulle bruke kilde (som jeg mener å huske jeg gjorde ved forrige anledning).
Det går ikke så bra, og det er litt irriterende nå som jeg har komplettert oversettingen til bokmål av en del ting...
Oppretting av katalogen "build" går greit :-) Det er 2. steg i prosessen som gir meg problemer.
Jeg får feilmeldingen: Unknown CMake command "get_current_source_subdir"
Denne feilen klarer jeg å fikse (trur eg) ved å endre CMakeLists.txt. Jeg satt inn "set(srcsubdir <filsti>)" slik at variabelen får en verdi og kommenterte ut linja som skapte problemer. Da fikk jeg samme feilmelding for neste linje, install_python2_module_files.
De to linjene som skaper problemer er: get_current_source_subdir(srcsubdir) install_python2_module_files(${srcsubdir} ${modules})
Det må være et eller annet jeg ikke har installert, men jeg har sjekket dokumentasjonen for Pology, og det er ingen pakker som mangler eller har for lavt versjonsnummer av de som kreves.
Hjelp!
Kjetil Kilhavn Fornøyd bruker av fri programvare (KDE/openSUSE)
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Pology (http://pology.nedohodnik.net//release/pology-0.11.tar.bz2) bygger på openSUSE 12.1. Vet ikke hva du har, men pakker fra Factory kan jo være en løsning.
fr. den 20. 07. 2012 klokka 02.23 (+0200) skreiv Kjetil Kilhavn:
Jeg finner ikke noen RPM-pakke for openSUSE med Pology, så da tenkte jeg jeg skulle bruke kilde (som jeg mener å huske jeg gjorde ved forrige anledning).
Det går ikke så bra, og det er litt irriterende nå som jeg har komplettert oversettingen til bokmål av en del ting...
Æh, må innrømma at eg ikkje forstår problemet. Pology er jo Python-programvare, som ikkje treng kompilering i det heile tatt! Berre kjør skripta direkte.
Eg òg brukar openSUSE, og har alltid kjørt Pology direkte frå mappa i18n/kde4/summit/pology i Skulelinux-SVN.
Karl
Fredag 20. juli 2012 02.51.39 skrev Olav Dahlum:
Pology (http://pology.nedohodnik.net//release/pology-0.11.tar.bz2) bygger på openSUSE 12.1. Vet ikke hva du har, men pakker fra Factory kan jo være en løsning.
Jeg har openSUSE 12.1 … :-) og :-(
Fredag 20. juli 2012 06.32.07 skrev Karl Ove Hufthammer:
fr. den 20. 07. 2012 klokka 02.23 (+0200) skreiv Kjetil Kilhavn:
Jeg finner ikke noen RPM-pakke for openSUSE med Pology, så da tenkte jeg jeg skulle bruke kilde (som jeg mener å huske jeg gjorde ved forrige anledning).
Det går ikke så bra, og det er litt irriterende nå som jeg har komplettert oversettingen til bokmål av en del ting...
Æh, må innrømma at eg ikkje forstår problemet. Pology er jo Python-programvare, som ikkje treng kompilering i det heile tatt! Berre kjør skripta direkte.
Kompilering var vel feil uttrykk her, men jeg fulgte altså instruksjonene i README-fila for å bygge. Jeg lastet ned både siste utgitte utgave og utviklingsutgaven, men begge hadde samme problemet.
Eg òg brukar openSUSE, og har alltid kjørt Pology direkte frå mappa i18n/kde4/summit/pology i Skulelinux-SVN.
Det var et fint triks - tusen takk :-)
Karl
2012/7/20 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org
fr. den 20. 07. 2012 klokka 02.23 (+0200) skreiv Kjetil Kilhavn:
Jeg finner ikke noen RPM-pakke for openSUSE med Pology, så da tenkte jeg
jeg
skulle bruke kilde (som jeg mener å huske jeg gjorde ved forrige
anledning).
Det går ikke så bra, og det er litt irriterende nå som jeg har
komplettert
oversettingen til bokmål av en del ting...
Æh, må innrømma at eg ikkje forstår problemet. Pology er jo Python-programvare, som ikkje treng kompilering i det heile tatt! Berre kjør skripta direkte.
Eg òg brukar openSUSE, og har alltid kjørt Pology direkte frå mappa i18n/kde4/summit/pology i Skulelinux-SVN.
Docbook-dokumentasjon må bygges osv. Det interessante er hvorfor ingen av dere får gjort det jeg kan her.
Karl
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
fr. den 20. 07. 2012 klokka 17.01 (+0200) skreiv Olav Dahlum:
Eg òg brukar openSUSE, og har alltid kjørt Pology direkte frå mappa i18n/kde4/summit/pology i Skulelinux-SVN.Docbook-dokumentasjon må bygges osv. Det interessante er hvorfor ingen av dere får gjort det jeg kan her.
Eg prøvde nettopp, med pology versjon 0.11, og det var ingen problem med bygging. Eg kjører openSUSE 12.1.
2012/7/21 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org
fr. den 20. 07. 2012 klokka 17.01 (+0200) skreiv Olav Dahlum:
Eg òg brukar openSUSE, og har alltid kjørt Pology direkte frå mappa i18n/kde4/summit/pology i Skulelinux-SVN.Docbook-dokumentasjon må bygges osv. Det interessante er hvorfor ingen av dere får gjort det jeg kan her.
Eg prøvde nettopp, med pology versjon 0.11, og det var ingen problem med bygging. Eg kjører openSUSE 12.1.
-- Karl Ove Hufthammer http://huftis.org/ Jabber: karl@huftis.org
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Takker for oppdateringen. Det virker hos 2 av 3.
fr. den 20. 07. 2012 klokka 09.19 (+0200) skreiv Kjetil Kilhavn:
Fredag 20. juli 2012 02.51.39 skrev Olav Dahlum:
Pology (http://pology.nedohodnik.net//release/pology-0.11.tar.bz2) bygger på openSUSE 12.1. Vet ikke hva du har, men pakker fra Factory kan jo være en løsning.
Jeg har openSUSE 12.1 … :-) og :-(
Men kva versjon har du av cmake? Prøv for eksempel:
rpm -qi cmake
Eg har versjon 2.8.8. For oppdatering av pakkar er greitt å kjøra
zypper dup
i ny og ne.
Den 19:33 21. juli 2012 skrev Karl Ove Hufthammer karl@huftis.orgfølgende:
fr. den 20. 07. 2012 klokka 09.19 (+0200) skreiv Kjetil Kilhavn:
Fredag 20. juli 2012 02.51.39 skrev Olav Dahlum:
Pology (http://pology.nedohodnik.net//release/pology-0.11.tar.bz2)
bygger
på openSUSE 12.1. Vet ikke hva du har, men pakker fra Factory kan jo
være
en løsning.
Jeg har openSUSE 12.1 … :-) og :-(
Men kva versjon har du av cmake? Prøv for eksempel:
rpm -qi cmake
Eg har versjon 2.8.8. For oppdatering av pakkar er greitt å kjøra
zypper dup
i ny og ne.
-- Karl Ove Hufthammer http://huftis.org/ Jabber: karl@huftis.org
Kun versjon 2.8.6 her. Fra hvilken pakkebrønn får du 2.8.8?
la. den 21. 07. 2012 klokka 22.52 (+0200) skreiv Olav Dahlum:
Kun versjon 2.8.6 her. Fra hvilken pakkebrønn får du 2.8.8?
KDE SC 4.7 (Stable).
Søndag 22. juli 2012 20.41.29 skrev Karl Ove Hufthammer:
la. den 21. 07. 2012 klokka 22.52 (+0200) skreiv Olav Dahlum:
Kun versjon 2.8.6 her. Fra hvilken pakkebrønn får du 2.8.8?
KDE SC 4.7 (Stable).
Jeg har også CMake 2.8.6 fra openSUSE Jeg har openSUSE 12.1 pluss KDE SC 4.8 Release-repository (Core og Extra). Tidligere fikk jeg kompilert Pology på arbeidsmaskinen, men har ikke prøvd der etter at jeg bestemte meg for heller å oversette på den stasjonære der jeg kan kjøre en virtuell maskin for å se på alternativt språk eller versjon. Noen fordeler skal vi med stor og ikke engang slepbar skjerm også ha :-).
Pytt, jeg skal foreløpig konsentrere meg om å oversette tror jeg.