Jeg tror vi bør ta et IRC-møte for å koordinere stavekontroll-arbeidet. Hvem er interessert? Når passer det? En gang i neste uke, eller uka deretter? Hvilken kanal? Foreslår #spell-norwegian på irc.debian.org.
Jeg foreslår at vi tar utgangspunkt i arbeidslista fra Håvard, og ser hvor vi er i løypa.
Petter Reinholdtsen wrote:
Jeg tror vi bør ta et IRC-møte for å koordinere stavekontroll-arbeidet. Hvem er interessert? Når passer det? En gang i neste uke, eller uka deretter? Hvilken kanal? Foreslår #spell-norwegian på irc.debian.org.
Hei
Det er ein god idé. Denne helga er eg dessverre oppteken. Eg har høve mandag til torsdag neste veke viss vi startar klokka 1800 og ikkje held på så veldig lenge.
Jeg foreslår at vi tar utgangspunkt i arbeidslista fra Håvard, og ser hvor vi er i løypa.
No har eg fått gjort litt fornuftig med orddatabasen. Eg har lagt inn ein hjelpetekst som kjem med på e-postane som blir sendt ut.
Eg har lagt inn alle orda frå «make words.nb» som ikkje var der frå før inn i orddatabasen for bokmål. Det same har eg gjort for nynorsk «make words.nn».
Håvard
torsdag 2. februar 2006, 20:08, skrev Håvard Korsvoll:
Petter Reinholdtsen wrote:
Jeg tror vi bør ta et IRC-møte for å koordinere stavekontroll-arbeidet. Hvem er interessert? Når passer det? En gang i neste uke, eller uka deretter? Hvilken kanal? Foreslår #spell-norwegian på irc.debian.org.
Hei
Det er ein god idé. Denne helga er eg dessverre oppteken. Eg har høve mandag til torsdag neste veke viss vi startar klokka 1800 og ikkje held på så veldig lenge.
Ditto :-)
Jeg foreslår at vi tar utgangspunkt i arbeidslista fra Håvard, og ser hvor vi er i løypa.
No har eg fått gjort litt fornuftig med orddatabasen. Eg har lagt inn ein hjelpetekst som kjem med på e-postane som blir sendt ut.
Eg har lagt inn alle orda frå «make words.nb» som ikkje var der frå før inn i orddatabasen for bokmål. Det same har eg gjort for nynorsk «make words.nn».
Høres bra ut! Kan du se om http://no.speling.org/filformat.html stemmer og hva som må legges til for nynorsk? (Forresten er bildet øverst en død lenke - litt irriterende, hva skulle vært der?)
Mvh Axel
[Axel Bojer]
Det er ein god idé. Denne helga er eg dessverre oppteken. Eg har høve mandag til torsdag neste veke viss vi startar klokka 1800 og ikkje held på så veldig lenge.
Ditto :-)
For min del er tirsdag opptatt, mens jeg håper resten av uka er forholdsvis ledig. Tror vi skal klare oss med maks en times møte. Skal vi si mandag eller onsdag? Har et møte neste uke som ikke er plassert ennå, men håper vi unngår kollisjon.
Blir det bare oss tre? Noen som melder seg frivillig til å lage referat?
(Forresten er bildet øverst en død lenke - litt irriterende, hva skulle vært der?)
Jeg tror det skulle vært en logo ala URL:http://da.speling.org/.
Jeg har forresten gått igjennom de synonymordlista for bokmål, og tror nå alle synonymene er sendt inn til korrekturlesing. Dvs. at fra og med i morgen kan thesaurus-nb.txt genereres rett fra no.speling.org, og jeg vil slutte å vedlikeholde den manuelt.
Petter Reinholdtsen wrote:
[Axel Bojer]
Det er ein god idé. Denne helga er eg dessverre oppteken. Eg har høve mandag til torsdag neste veke viss vi startar klokka 1800 og ikkje held på så veldig lenge.
Ditto :-)
For min del er tirsdag opptatt, mens jeg håper resten av uka er forholdsvis ledig. Tror vi skal klare oss med maks en times møte. Skal vi si mandag eller onsdag? Har et møte neste uke som ikke er plassert ennå, men håper vi unngår kollisjon.
Då satsar vi på mandag klokka 1800 på kanalen #spell-norwegian på irc.debian.org.
Viss Petter får ein møtekollisjon på det tidspunktet flyttar vi det til onsdag kl 1800.
Eg kan ta vare på samtaleloggen og forfatte eit samandrag, men eg oppfordrar andre til å lagre loggen også, i tilfelle eg drite meg ut.
Håvard
[Håvard Korsvoll]
Då satsar vi på mandag klokka 1800 på kanalen #spell-norwegian på irc.debian.org.
OK, i dag mandag 18:00 +0100 er OK for meg. Vi ses der. Hvem er ordstyrer og hvem skriver referat? Jeg rekker ikke skrive referat, og vet ikke om jeg er rette mann som ordstyrer. Skal vi enes om et dokument vi vedlikeholder med agenda og slikt?
Har et IRC-møte om skolelinux-utviklingen 19:00 +0000, så vi må være ferdige til da. Det andre møtet bruker wiki til å koordinere det hele, URL:http://wiki.debian.org/DebianEdu/Meeting/20060206. Kanskje en ide for oss?
Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Det er ein god idé. Denne helga er eg dessverre oppteken. Eg har høve mandag til torsdag neste veke viss vi startar klokka 1800 og ikkje held på så veldig lenge.
Ditto :-)
For min del er tirsdag opptatt, mens jeg håper resten av uka er forholdsvis ledig. Tror vi skal klare oss med maks en times møte. Skal vi si mandag eller onsdag? Har et møte neste uke som ikke er plassert ennå, men håper vi unngår kollisjon.
Onsdagen er jeg opptatt, så da foreslår jeg mandag.
Blir det bare oss tre? Noen som melder seg frivillig til å lage referat?
*host* hvis ingen andre kan ... men er rimelig opptatt på alle fronter, så er glad om en av dere hadde anledning :-) Et punkt forøvrig bør være om pressemeldinga, etter at innspillene er tatt med, er klar til utsendelse - og til hvem!
(Forresten er bildet øverst en død lenke - litt irriterende, hva skulle vært der?)
Jeg tror det skulle vært en logo ala URL:http://da.speling.org/.
Nettopp en av oss (tm) får vel laste ned den og legge den i rotmappa en dag da :-)
Jeg har forresten gått igjennom de synonymordlista for bokmål, og tror nå alle synonymene er sendt inn til korrekturlesing. Dvs. at fra og med i morgen kan thesaurus-nb.txt genereres rett fra no.speling.org, og jeg vil slutte å vedlikeholde den manuelt.
Flott :-)