I følge <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/M%C3%B8teplan > er neste møte i stavekontrollprosjektet mandag 2007-08-12 kl. 17:00 til 18:00.
Problemet er bare at mandag er dagen etter, og 2007-08-12 er søndag. Et relatert problemer at at skolelinux-prosjektet har et IRC-møte mandag 2007-08-13 kl. 20:00, og jeg har et styremøte i NUUG samme dag 18:00. Jeg ser dermed gjerne at stavekontrollmøtet ikke legges til samme tidspunkt.
Hva var det vi ble enige om sist? Var det søndagsmøte, eller var det mandagsmøte?
Jeg skulle gjerne hatt noen å diskutere hvordan vi skal håndtere ordsamlingen fra ordbanken, da det er mye uklart og mange avgjørelser som må tas før vi kan lage stavekontroll fra ordsamlingen. Slik den kom fra ordbanken kan den ikke brukes direkte, da den inneholder en rekke oppføringer som ikke er korrekt stavede ord (f.eks. -aktig som er en endelse og ikke et ord). Det krever at flere setter seg inn i stavekontrollbyggingen og innholdet i datafilene fra ordbanken.
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen skrev:
I følge <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/M%C3%B8teplan > er neste møte i stavekontrollprosjektet mandag 2007-08-12 kl. 17:00 til 18:00.
Problemet er bare at mandag er dagen etter, og 2007-08-12 er søndag. Et relatert problemer at at skolelinux-prosjektet har et IRC-møte mandag 2007-08-13 kl. 20:00, og jeg har et styremøte i NUUG samme dag 18:00. Jeg ser dermed gjerne at stavekontrollmøtet ikke legges til samme tidspunkt.
Hva var det vi ble enige om sist? Var det søndagsmøte, eller var det mandagsmøte?
Husker ikke hva vi ble enige om, men for kin del passer søndagen best, og det ser ut til at det vil gjelde flere hvis det er et IRC-møte på samme tid for skolelinux-prosjektet. Hva med å ta det på søndagen kl. 17:00 til 18:00.?
Mvh Axel
Axel Bojer wrote:
Hva med å ta det på søndagen kl. 17:00 til 18:00.?
Det for passer bra for min del. Eneste minus er bare at det er litt lett å glemme å møte opp siden det er en fridag/familiedag ...
Espen Talberg
[Axel Bojer]
Det er sant, vi får prøve hardt?
Vi får gjøre det. :)
Sakslisten trenger litt arbeid, dog. <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/M%C3%B8te/2007-08-12 >
Vennlig hilsen,
Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Det er sant, vi får prøve hardt?
Vi får gjøre det. :)
Sakslisten trenger litt arbeid, dog. <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/M%C3%B8te/2007-08-12 >
Jeg kommer i farten ikke på noen flere punkter. Men vi må prøve med et nytt møte, den 8.12 klarte iallfall jeg å glemme :-(
Mvh Axel
Axel Bojer wrote:
Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Det er sant, vi får prøve hardt?
Vi får gjøre det. :)
Sakslisten trenger litt arbeid, dog. <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/M%C3%B8te/2007-08-12 >
Jeg kommer i farten ikke på noen flere punkter. Men vi må prøve med et nytt møte, den 8.12 klarte iallfall jeg å glemme :-(
Mvh Axel
Beklager men det gjorde jeg også :-(
Espen Talberg
On 03.08.2007 17:15, Petter Reinholdtsen wrote:
Slik den kom fra ordbanken kan den ikke brukes direkte, da den inneholder en rekke oppføringer som ikke er korrekt stavede ord (f.eks. -aktig som er en endelse og ikke et ord). Det krever at flere setter seg inn i stavekontrollbyggingen og innholdet i datafilene fra ordbanken.
Her er et minimum av det som må gjøres:
- alle ord som slutter eller begynner på bindestrek må fjernes (de merkerer affikser) - alle ord markert med "unorm" må fjernes - genitiver og passiver (?) må genereres
mvh, lars nygaard