Eg har problem med å setta om nokre omgrep:
flat (musikkterm) På norsk brukar me ikkje dette ordet. «C flat» blir «cess», «D flat» «dess» og «E flat» «ess». Men eg *treng* ei omsetting av berre «flat».
sharp Tilsvarande (eks. «C sharp» blir til «ciss»)
quarter rest Òg eit musikkuttrykk. Nokon som veit kva det heiter?
A White Star Petunia (ein blom) Det er ein type petunia. Eg er usikker på om det er 'White Star' Petunia eller White 'Star Petunia', altso om det er snakk om ein stjernepetunia eller ein petunia av typen «White Star». Eg trur det er sistnemnte, men anar ikkje kva dette heiter på norsk? Nokon som har peiling?
Tysdag 10. september 2002 18:09 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Eg har problem med å setta om nokre omgrep:
flat (musikkterm) På norsk brukar me ikkje dette ordet. «C flat» blir «cess», «D flat» «dess» og «E flat» «ess». Men eg *treng* ei omsetting av berre «flat».
sharp Tilsvarande (eks. «C sharp» blir til «ciss»)
Me brukar òg «kryss» og «b». «C flat» er «b for C» (eller «H», forresten), medan «C sharp» er «kryss for C».
quarter rest Òg eit musikkuttrykk. Nokon som veit kva det heiter?
Fjerdedelspause?
A White Star Petunia (ein blom)
Pass, me lærte aldri om slikt i skulekorpset ;-)
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget news:200209101832.36404.gaute@verdsveven.com:
quarter rest Òg eit musikkuttrykk. Nokon som veit kva det heiter?
Fjerdedelspause?
Eg brukar «firedel» i staden for «fjerdedel» i omsettinga. Synspunkt på dette? Grunnen til at eg gjer det, er at mattebøkene mine frå barneskulen brukte «firedel», og eg har derfor inntrykk av at dette er det «anbefalte» uttrykket. (Men eg *seier* «fjerdedel».)
fredag 13. september 2002, 18:00, skrev Karl Ove Hufthammer : | Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget | | news:200209101832.36404.gaute@verdsveven.com: | >> quarter rest | >> Òg eit musikkuttrykk. Nokon som veit kva det heiter? | > | > Fjerdedelspause? | | Eg brukar «firedel» i staden for «fjerdedel» i omsettinga. | Synspunkt på dette? Grunnen til at eg gjer det, er at mattebøkene | mine frå barneskulen brukte «firedel», og eg har derfor inntrykk | av at dette er det «anbefalte» uttrykket. (Men eg *seier* | «fjerdedel».)
Høres rart ut. Mener absolutt vi sa fjerdedel, og at det er det jeg har lest i notehefter ol også. Vi sa åttendedelspause, sekstendedelspause osv, fordi det jo er en brøk av en helpause. Og brøkuttrykket er vel fjerdedel?
Axel
On Tue, 10 Sep 2002, Karl Ove Hufthammer wrote:
A White Star Petunia (ein blom) Det er ein type petunia. Eg er usikker på om det er 'White Star' Petunia eller White 'Star Petunia', altso om det er snakk om ein stjernepetunia eller ein petunia av typen «White Star». Eg trur det er sistnemnte, men anar ikkje kva dette heiter på norsk? Nokon som har peiling?
Sortsnavn som «White Star» settes gjerne etter plantenavnet i Norge - altså Petunia White Star. I trykk settes gjerne sortsnavnet i kursiv.
Google sier:
http://www.ecke.com/html/h_fields/prodpages/ff_doubl_white_star.htm
så det skulle altså egentlig være «Petunia hybr. Doubloon White Star» for å være nøyaktig. Opphavsmannen ville nok tilføye ® også :-)
Bjørn
On Tue, 10 Sep 2002, Karl Ove Hufthammer wrote:
Eg har problem med å setta om nokre omgrep:
flat (musikkterm) På norsk brukar me ikkje dette ordet. «C flat» blir «cess», «D flat» «dess» og «E flat» «ess». Men eg *treng* ei omsetting av berre «flat».
«b» som i «b for e». Eventuelt «senket». Merk: Vi sier aldri «e b» på norsk! Vi sier «ess». Tonearten heter «essdur» eller «essmoll».
sharp Tilsvarande (eks. «C sharp» blir til «ciss»)
«kryss» som i «kryss for g». Eventuel «hevet». Er det enkelttoner, tonearter, skalaer eller fortegn det er snakk om her? (se over)
quarter rest Òg eit musikkuttrykk. Nokon som veit kva det heiter?
Firedelspause.
Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no skreiv i innlegget news:Pine.GSO.4.21.0209120941310.15476-100000@fimm.ifi.uio.no:
sharp Tilsvarande (eks. «C sharp» blir til «ciss»)
«kryss» som i «kryss for g». Eventuel «hevet». Er det enkelttoner, tonearter, skalaer eller fortegn det er snakk om her? (se over)
«Flat» ser ut som ein «b» og «sharp» ser ut som ein «#». Symbola er lausståande. Sjå sjølv i spelet Tux Paint <URL: http://www.newbreedsoftware.com/tuxpaint/ > (nyaste versjon inneheld nynorskomsettinga).