.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv også ... Men hva er «the inverse cotangent»? den motsatte cotangens?
Axel
onsdag 24 juli 2002, 17:48, skrev Axel Bojer:
.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv også ... Men hva er «the inverse cotangent»? den motsatte cotangens?
'invers' er et matematisk begrep der man med ren språklig tilnærming kanskje ville skrevet omvendt eller motsatt cotangens.
Altså, bruk invers da de som bruker eller forstår bruken av de matematsike funksjonene også forstår hva man snakker om. Man snakker også om å invertere en funksjoner der resultatet kan være invers cotangens. En viktig liten detalj til, invers er også et mer presist begrep enn motsatt da prefikset 'co' i tangens betyr motsatt. invers cotangens er ikke motsatt motsatt cotangens men invers motsatt tangens :-)
- Knut
Knut Yrvin knuty@skolelinux.no:
onsdag 24 juli 2002, 17:48, skrev Axel Bojer:
.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv
også
... Men hva er «the inverse cotangent»? den motsatte cotangens?
'invers' er et matematisk begrep der man med ren språklig tilnærming kanskje ville skrevet omvendt eller motsatt cotangens.
Altså, bruk invers da de som bruker eller forstår bruken av de matematsike funksjonene også forstår hva man snakker om. Man snakker også om å invertere en funksjoner der resultatet kan være invers cotangens. En viktig liten detalj til, invers er også et mer presist begrep enn motsatt da prefikset 'co' i tangens betyr motsatt. invers cotangens er ikke motsatt motsatt cotangens men invers motsatt tangens :-)
- Knut
Takk!
Axel
------------------------------------------------------------ Få din egen @start.no-adresse gratis på http://www.start.no/
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget news:OFFF95DFA0.21EA6105-ONC1256C00.0056C105@akershus-f.kommune.no:
.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv også ...
Det er dei *gamle* uttrykka, som forhåpentlegvis[1] har gått heilt ut av språket snart. Før sa ein «arcus sinus». No seier med «invers sinus» (eller «sinus invers»).
Men hva er «the inverse cotangent»? den motsatte cotangens?
«Invers cotangens». Eller «arcus cotangens» i gamal språkdrakt.
[1] Men eg må innrømma at desse gamle uttrykka har sin sjarm. Sjølv synest eg det er umåtelig festelig å seia for eksempel «arcus cosinus hyperbolicus». Ikkje alle delar denne gleda! ;)
Karl Ove Hufthammer lister@huftis.org:
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget news:OFFF95DFA0.21EA6105-ONC1256C00.0056C105@akershus-f.kommune.no:
.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv også ...
Det er dei *gamle* uttrykka, som forhåpentlegvis[1] har gått heilt ut av språket snart. Før sa ein «arcus sinus». No seier med «invers sinus» (eller «sinus invers»).
Flott! Skriver det!
Men hva er «the inverse cotangent»? den motsatte cotangens?
«Invers cotangens». Eller «arcus cotangens» i gamal språkdrakt.
[1] Men eg må innrømma at desse gamle uttrykka har sin sjarm. Sjølv synest eg det er umåtelig festelig å seia for eksempel «arcus cosinus hyperbolicus». Ikkje alle delar denne gleda! ;)
-- Karl Ove Hufthammer
Når vi snakker om festlig: det høres ganske eksotisk ut med "invers hyperbolsk cotangens av en vinkel" også ;-) (Selv om dette med hyperbolsk ikke var med i eksempelet over ...)
Axel
------------------------------------------------------------ Få din egen @start.no-adresse gratis på http://www.start.no/
Axel Bojer axelb@start.no skreiv i innlegget news:OFFF95DFA0.21EA6105-ONC1256C00.0056C105@akershus-f.kommune.no:
.. heter det jo, og det heter vel arctangens, cotanges, arccosinus osv også ...
Det er dei *gamle* uttrykka, som forhåpentlegvis[1] har gått heilt ut av språket snart.
Javel? Det har ikkje eg merka noko til, i og med at alle lærebøkene eg har brukt på universitetet brukar arcus-. (Rett nok står det ' -1 ' sin x på kalkulatorane mine og i vidaregåandemattebøkene mine.)
Før sa ein «arcus sinus». No seier med «invers sinus» (eller «sinus invers»).
Som rett nok er lett for ein trøytt sjel å forveksla med 1/(sin x).
Åsmund Skjæveland aasmunds@student.matnat.uio.no skreiv i innlegget news:20020725091253.E44230@bzzzt.fix.no:
Det er dei *gamle* uttrykka, som forhåpentlegvis[1] har gått heilt ut av språket snart.
Javel? Det har ikkje eg merka noko til, i og med at alle lærebøkene eg har brukt på universitetet brukar arcus-. (Rett nok står det '-1' sin x på kalkulatorane mine og i vidaregåandemattebøkene mine.)
Nettopp. Eg har inntrykk av ein går vekk frå desse gamle uttrykka. Og det er òg fornuftig at dei inverse trigonometriske funksjonane brukar same notasjon (^-1) som andre inverse funksjonar. IMHO. Sjølv har eg sett begge notasjonar i universitetsmattebøker.
Før sa ein «arcus sinus». No seier med «invers sinus» (eller «sinus invers»).
Som rett nok er lett for ein trøytt sjel å forveksla med 1/(sin x).
Resiprok sinus.
Nettopp. Eg har inntrykk av ein går vekk frå desse gamle uttrykka. Og det er òg fornuftig at dei inverse trigonometriske funksjonane brukar same notasjon (^-1) som andre inverse funksjonar. IMHO.
Ja, spesielt sidan ' n n ' sin x er ein etablert notasjon for (sin x) når n er eit positivt
heiltal. Men det går nok bra.
Åsmund Skjæveland aasmunds@student.matnat.uio.no skreiv i innlegget news:20020725131645.F44230@bzzzt.fix.no:
Ja, spesielt sidan ' n n ' sin x er ein etablert notasjon for (sin x) når n er eit positivt heiltal. Men det går nok bra.
Ja, dette er uheldig. Sjølv brukar eg ^-| i staden for ^-1 for inverse funksjonar. (Det ser betre ut i handskrift!) Det er slik 1-tala for inverse funksjonar ser ut på reknemaskina mi, og det løyser alle problema.