Kva skal funksjone AGGREGATE heite på norsk? Funksjonen finst i LibreOffice Calc, men er ikkje forklart i hjelpseksjonen. Exel har omsett han med MENGDE. (Sjå https://support.office.microsoft.com/nb-no/article/Funksjonen-MENGDE-991c9ad...).
I hjelpteksten er "aggregate" ikkje omsett. Eksemplet på bruk seier: «AGGREGATE(Funksjon; Innstillingar; Ref1 eller tabell; Ref2..n eller k1; Ref2..n eller k2; …)» I forklaringa heiter det:
Nynorsk: «Reknar ut ei aggregering (eit spesielt samandrag) i eit rekneark.» Bokmål: «Regner ut en aggregering i et regneark.» Engelsk: "Calculates an aggregate in a spreadsheet."
Ikkje så mykje å bli klok på.
I omtalen i hjelp av databasefunksjonar er "so-called aggregate functions" omsett med «såkalla resultatmengdefunksjonar». Altså at aggregate -> resultatmengd. Er dette ei løysing?
Kolbjørn
Forslag: LEGGSAMMEN eller kanskje bedre REGNSAMMEN. Det funksjonen gjør[1] er å kjøre førsteargumentsfunksjonen på hver av referansene og så legge sammen alle disse resultatene.
Beskrivelsen kan være "Regner ut et totalresultat i et regneark" eller "Regner ut et aggregat i et regneark".
Oppslag på http://www.tritrans.net/cgibin/translate.cgi?spraak=Engelsk&Fra=AGGREGAT... gir forslagene "addere, aggregat, legge til, tilføye, tillegg".
Mvh Håkon Løvdal
[1] Basert på min forståelse av å lese beskrivelsen her i eposten.
2015-02-15 13:49 GMT+01:00 Kolbjørn Stuestøl kolbjoern@stuestoel.no:
Kva skal funksjone AGGREGATE heite på norsk? Funksjonen finst i LibreOffice Calc, men er ikkje forklart i hjelpseksjonen. Exel har omsett han med MENGDE. (Sjå https://support.office.microsoft.com/nb-no/article/Funksjonen-MENGDE-991c9ad...).
I hjelpteksten er "aggregate" ikkje omsett. Eksemplet på bruk seier: «AGGREGATE(Funksjon; Innstillingar; Ref1 eller tabell; Ref2..n eller k1; Ref2..n eller k2; …)» I forklaringa heiter det:
Nynorsk: «Reknar ut ei aggregering (eit spesielt samandrag) i eit rekneark.» Bokmål: «Regner ut en aggregering i et regneark.» Engelsk: "Calculates an aggregate in a spreadsheet."
Ikkje så mykje å bli klok på.
I omtalen i hjelp av databasefunksjonar er "so-called aggregate functions" omsett med «såkalla resultatmengdefunksjonar». Altså at aggregate -> resultatmengd. Er dette ei løysing?
Kolbjørn
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
On 25. mai 2015 23:45, Håkon Løvdal wrote:
Forslag: LEGGSAMMEN eller kanskje bedre REGNSAMMEN. Det funksjonen gjør[1] er å kjøre førsteargumentsfunksjonen på hver av referansene og så legge sammen alle disse resultatene.
LEGGSAMMEN blir feil (å legga saman er å addera/plussa), men REGNSAMMEN (REKNSAMAN) var ikkje så dumt. Synest det er eit greitt alternativ til SAMANDRAG.
Den 25.05.2015 23:45, Håkon Løvdal skreiv:
Forslag: LEGGSAMMEN eller kanskje bedre REGNSAMMEN. Det funksjonen gjør[1] er å kjøre førsteargumentsfunksjonen på hver av referansene og så legge sammen alle disse resultatene.
Beskrivelsen kan være "Regner ut et totalresultat i et regneark" eller "Regner ut et aggregat i et regneark".
Oppslag på http://www.tritrans.net/cgibin/translate.cgi?spraak=Engelsk&Fra=AGGREGAT... gir forslagene "addere, aggregat, legge til, tilføye, tillegg".
Mvh Håkon Løvdal
[1] Basert på min forståelse av å lese beskrivelsen her i eposten.
Takker for innspelet. Ut frå tidlegare diskusjonar har eg vald å bruke SAMANDRAG for AGGREGATE. Men, som eg skreiv tidlegare, så er eg open for å endre dette. Kva seier fagfolka til dette nye forslaget? Jobben min er å setje om til dei termane både fagmiljøet og den vanlege brukaren finn mest mogleg tenleg og i samsvar med det dei er vane med. Sidan eg har vore, og er, usikker på kva som er rette omsetjinga, har eg ikkje omsett ein del av forklaringane som kan kome opp når du brukar funksjonen. Så takk for at du minna meg på dette. Kolbjørn
[Kolbjørn Stuestøl]
Kva skal funksjone AGGREGATE heite på norsk?
Dette spurte du om i februar[1] og fikk en rekke svar i mars[2] før du konkluderte i april[3] at SAMANDRAG() var det beste valget. Hvorfor spør du på nytt? Har du ombestemt deg, eller glemt forrige runde?
[1] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-February/008228.html [2] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-March/thread.html#8236 [3] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-April/008263.html
[Petter Reinholdtsen]
Dette spurte du om i februar[1] og fikk en rekke svar i mars[2] før du konkluderte i april[3] at SAMANDRAG() var det beste valget. Hvorfor spør du på nytt? Har du ombestemt deg, eller glemt forrige runde?
Beklager, det er bare jeg som ble forvirret av at Håkon tok opp tråden så lenge etter. Fint om dere ser bort fra min epost
Den 26.05.2015 21:23, Petter Reinholdtsen skreiv:
[Kolbjørn Stuestøl]
Kva skal funksjone AGGREGATE heite på norsk?
Dette spurte du om i februar[1] og fikk en rekke svar i mars[2] før du konkluderte i april[3] at SAMANDRAG() var det beste valget. Hvorfor spør du på nytt? Har du ombestemt deg, eller glemt forrige runde?
[1] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-February/008228.html [2] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-March/thread.html#8236 [3] URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/i18n-no/2015-April/008263.html
Nei, eg har ikkje spurd på nytt eller gløymt det, men takk for at du følgjer med.
Årsaka er at Håkon Løvdal la ut ein e-post i forumet i går kveld med forslag om å bruke LEGGSAMMEN eller REGNSAMMEN som omsetjing for AGGREGATE. I tillegg eit forslag til beskriving av kommandoen: "Regner ut et totalresultat i et regneark.".
AGGREGATE var tidlegare omsett med MENGD (etter Excel går eg ut frå). I april endra eg til SAMANDRAG. Kanskje eg nå bør endre til REGNSAMMEN/REKNSAMAN? Som sagt tidlegare, så er dette langt utanom fagområda mine. Difor eg må spørje på forumet.
Helsing Kolbjørn
2015-05-26 21:55 GMT+02:00 Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
Beklager, det er bare jeg som ble forvirret av at Håkon tok opp tråden så lenge etter. Fint om dere ser bort fra min epost
Jeg har noen epostlister jeg ligger en del på etterskudd på men hadde en runde i går der jeg fikk lest ferdig i18n-no. Den eposten jeg svarte på lå helt enslig uten svar og da tenkte jeg at bidra med noe selv om det var en stund siden. Jeg oppdaget ikke alle svarene som hadde kommet før etter det.
Mvh Håkon Løvdal
Den 26.05.2015 23:42, Håkon Løvdal skreiv:
2015-05-26 21:55 GMT+02:00 Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
Beklager, det er bare jeg som ble forvirret av at Håkon tok opp tråden så lenge etter. Fint om dere ser bort fra min epost
Jeg har noen epostlister jeg ligger en del på etterskudd på men hadde en runde i går der jeg fikk lest ferdig i18n-no. Den eposten jeg svarte på lå helt enslig uten svar og da tenkte jeg at bidra med noe selv om det var en stund siden. Jeg oppdaget ikke alle svarene som hadde kommet før etter det.
Mvh Håkon Løvdal
Etter mi meining er forslaget ditt om å bruke REGNSAMMEN/REKNSAMAN for AGGREGATE svært bra. Det er eit ord som ikkje er brukt frå før og seier litt om kva funksjonen gjer. (SAMANDRAG og MENGD, som er brukte nå, er jo nokså generelle). Dersom ingen protesterer, brukar eg forslaget ditt. Reknar med at dette i tilfelle også blir endra på bokmål. Verson 4.5 av LibreOffice er i kjøminga, så det er vel greitt å eventuelt skifte då. Helsing Kolbjørn
27. mai 2015 kl. 11.56 skrev Kolbjørn Stuestøl kolbjoern@stuestoel.no:
Etter mi meining er forslaget ditt om å bruke REGNSAMMEN/REKNSAMAN for AGGREGATE svært bra. Det er eit ord som ikkje er brukt frå før og seier litt om kva funksjonen gjer. (SAMANDRAG og MENGD, som er brukte nå, er jo nokså generelle). Dersom ingen protesterer, brukar eg forslaget ditt. Reknar med at dette i tilfelle også blir endra på bokmål.
I tråd med andre namn bør det vel då vera REKN.SAMAN. Etter mi meining er ikkje REKN.SAMAN noko mindre generelt enn SAMANDRAG, sidan det er nokså opplagd at det inneber rekning. Av de to føretrekkjer eg SAMANDRAG, som det blei argumentert grundig for av fleire i forrige runde. Om vi skal ta den baletten på nytt, meiner eg òg at SAMLE, som Kjetil Torgrim Homme foreslo då, er minst like bra som REKN.SAMAN.
Men altså: Eg meiner det beste er å holde på SAMANDRAG.
-Thomas Nygreen