Har satt inn disse to ordene slik:
<tr> <td>pie -s (av diagrammer)</td> <td>sektor, del, kakestykke (i et kakediagram)</td> </tr> <tr> <td>pie chart</td> <td>sirkeldiagram, kakediagram</td> </tr>
-Axel
Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget news:200504221700.28617.axelb@skolelinux.no:
<tr> <td>pie chart</td> <td>sirkeldiagram, kakediagram</td> </tr>
Eg vil helst ha motsett rekkjefølgja - altso «kakediagram» som føretrekt ord.
For øvrig meiner eg alle med hulle kakediagram burde utryddast frå jordoverflata.
lørdag 23 april 2005, 00:38, skrev Karl Ove Hufthammer: | Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget | | news:200504221700.28617.axelb@skolelinux.no: | > <tr> | > <td>pie chart</td> | > <td>sirkeldiagram, kakediagram</td> | > </tr> | | Eg vil helst ha motsett rekkjefølgja - altso «kakediagram» som | føretrekt ord.
Erv det flere som er av samme mening?
| For øvrig meiner eg alle med hulle kakediagram burde utryddast | frå jordoverflata.
Hulle??
-Axel
* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-04-25 15:28:35 +0200]:
| > <td>pie chart</td> | > <td>sirkeldiagram, kakediagram</td>
| Eg vil helst ha motsett rekkjefølgja - altso «kakediagram» som | føretrekt ord.
Erv det flere som er av samme mening?
«Kakediagram» er vel det jeg har hørt oftest også ja (tror ikke jeg har hørt «sirkeldiagram» brukt i det hele tatt).
| For øvrig meiner eg alle med hulle kakediagram burde utryddast | frå jordoverflata.
Hulle??
Der må jeg si meg enig med deg.
Eivind
On Mon, Apr 25, 2005 at 03:28:35PM +0200, Axel Bojer wrote:
lørdag 23 april 2005, 00:38, skrev Karl Ove Hufthammer: | Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget | | news:200504221700.28617.axelb@skolelinux.no: | > <tr> | > <td>pie chart</td> | > <td>sirkeldiagram, kakediagram</td> | > </tr> | | Eg vil helst ha motsett rekkjefølgja - altso «kakediagram» som | føretrekt ord.
Er det flere som er av samme mening?
Ja.
Hans
mandag 25 april 2005, 15:41, skrev Hans F. Nordhaug: | On Mon, Apr 25, 2005 at 03:28:35PM +0200, Axel Bojer wrote: | > lørdag 23 april 2005, 00:38, skrev Karl Ove Hufthammer: | > | Axel Bojer axelb@skolelinux.no skreiv i innlegget | > | | > | news:200504221700.28617.axelb@skolelinux.no: | > | > <tr> | > | > <td>pie chart</td> | > | > <td>sirkeldiagram, kakediagram</td> | > | > </tr> | > | | > | Eg vil helst ha motsett rekkjefølgja - altso «kakediagram» som | > | føretrekt ord. | > | > Er det flere som er av samme mening? | | Ja. | | Hans
Ok, da setter jeg det først, da. (Var ikke mer enn 31 treff på sirkeldiagram; 403 på kakediagram, så google må sies å være enig). Det medfører selvsagt at «kake(stykke)» må stå først under «Pie», da dette er den logiske motsatsen til et kakediagram.
-Axel
Måndag 25. april 2005 15:28 skreiv Axel Bojer:
Erv det flere som er av samme mening?
| For øvrig meiner eg alle med hulle kakediagram burde utryddast | frå jordoverflata.
Hulle??
Eg anar ikkje kva den feilstavinga var meint å vera. Eg får unnskylda meg med at det var skrive klokka 00:38 ein laurdag.
Men det eg *meinte* å seia, var at alle kakediagram burde utryddast!
mandag 25 april 2005, 17:06, skrev Karl Ove Hufthammer: | Måndag 25. april 2005 15:28 skreiv Axel Bojer: | > Erv det flere som er av samme mening? | > | > | For øvrig meiner eg alle med hulle kakediagram burde utryddast | > | frå jordoverflata. | > | > Hulle?? | | Eg anar ikkje kva den feilstavinga var meint å vera. Eg får unnskylda meg | med at det var skrive klokka 00:38 ein laurdag. | | Men det eg *meinte* å seia, var at alle kakediagram burde utryddast!
Bare ikke de *ekte* kakene :-D (Som ikke behøver å havne i diagrammer).
Men hva gjør du etter folkemordet på kakediagrammene da? Lager søylediagrammer? Eller skal vi kaste ut alle statistikerne med det samme?
Mvh Axel ... som til tider har brukt diagrammer.
Måndag 25. april 2005 18:36 skreiv Axel Bojer:
| Men det eg *meinte* å seia, var at alle kakediagram burde utryddast!
Bare ikke de *ekte* kakene :-D (Som ikke behøver å havne i diagrammer).
Men hva gjør du etter folkemordet på kakediagrammene da? Lager søylediagrammer? Eller skal vi kaste ut alle statistikerne med det samme?
Kommentaren min var faktisk alvorlig meint. Det har blitt gjort eindel forsking på kakediagram (både empirisk og teoretisk, av statistikarar og psykologar), og konklusjonen er eintydig: Kakediagram bør *aldri* brukast. For kvar bruk av kakediagram, finst det eit anna diagram som kan presentera same informasjonen (mykje) betre og klarare.
Kakediagram blir utelukkande brukt av aviser, av lærarar, elevar og PowerPoint-misbrukarar som er imponert over seg sjølv fordi dei har funne fram til stilige, «profesjonelle» (gjerne tredimensjonale) kakediagram i MS Office, og av andre heilt utan kunnskap om visuell framstilling av numeriske data.
Det einaste som er verre enn kakediagram, må vera «tredimensjonale» kakediagram (og tredimensjonale diagram generelt).
Eg kan gjerne komma med referansar til vitskaplige artiklar og bøker viss nokon er interesserte.
On Monday 25 April 2005 20:07, Karl Ove Hufthammer wrote:
Måndag 25. april 2005 18:36 skreiv Axel Bojer:
| Men det eg *meinte* å seia, var at alle kakediagram burde utryddast!
Bare ikke de *ekte* kakene :-D (Som ikke behøver å havne i diagrammer).
Men hva gjør du etter folkemordet på kakediagrammene da? Lager søylediagrammer? Eller skal vi kaste ut alle statistikerne med det samme?
Kommentaren min var faktisk alvorlig meint. Det har blitt gjort eindel forsking på kakediagram (både empirisk og teoretisk, av statistikarar og psykologar), og konklusjonen er eintydig: Kakediagram bør *aldri* brukast. For kvar bruk av kakediagram, finst det eit anna diagram som kan presentera same informasjonen (mykje) betre og klarare.
Bruken av kakediagram er genialt når man skal vise hvor mye av pizzaen/kaken man får eller har spist; selv om dette kanskje ikke er så veldig nyttig? Er ikke noe morsomt å fremstille en pizzabit i søylediagram, eller en kakebit i stolpediagram.
Tysdag 26. april 2005 18:58 skreiv Sven Harald Klein Bakke:
Kommentaren min var faktisk alvorlig meint. Det har blitt gjort eindel forsking på kakediagram (både empirisk og teoretisk, av statistikarar og psykologar), og konklusjonen er eintydig: Kakediagram bør *aldri* brukast. For kvar bruk av kakediagram, finst det eit anna diagram som kan presentera same informasjonen (mykje) betre og klarare.
Bruken av kakediagram er genialt når man skal vise hvor mye av pizzaen/kaken man får eller har spist; selv om dette kanskje ikke er så veldig nyttig?
Sjølv om det nok ikkje var meint alvorlig, vel eg å ta deg alvorlig likevel! :) Kakediagram er rett nok minst dårlig når det berre inneheld to verdiar (dvs. eitt datapunkt!), men sjølv då *vil* eit alterntivt lineært diagram vera betre:
|===================|-------|
Her viser likheitsteiknet kor mykje av kaka du har ete. Oss menneske er forferdelig dårlig til å bedømma/anslå vinklar, som er det kakediagram er basert på.
Når ein vil visa kor stor delen av pizzen dei ulike personane har ete, vil òg eit alternativt diagram vera betre:
http://web.utk.edu/~glenn/PieChart.gif
Kven har ete mest av person A og D her? Anslå kor mykje meir person E har ete enn person C (dobbelt so mykje? 50 % meir? kva?). Samanlikn med dette diagrammet (som kanskje hadde vore hakket betre om tala hadde vore sortert etter verdi):
http://web.utk.edu/~glenn/DotChart.gif
Samanlikna òg desse fire ulike diagramma:
http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/explopie2.gif http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/explopie5.gif http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/explopie4.gif http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/explopie3.gif
Kven klarer å presentera informasjonen best?
Og korleis har utgiftene dei ulike forsvarsgreinene *utvikla* seg på åtte år:
http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/twopie.gif
Du må lesa tala for å kunna seia noko. Ein tabell med tala hadde gitt like mykje informasjon! Samanlikna med eit søylediagram (som her rett nok viser annan (og trulig meir relevant!) informasjon):
http://lilt.ilstu.edu/gmklass/pos138/datadisplay/images/twobar.gif
Karl Ove Hufthammer wrote:
...
På en bisarr måte var dette faktisk interresant :P