Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Har kome på nokre forslag: – Ringjeprogram – Telefonprogram – Mjukfoni (hehe)
Laurdag 12. juni 2010 skreiv Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Den 12. juni 2010 22:49, skrev Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Har kome på nokre forslag: – Ringjeprogram
Jeg likte denne :-)
– Telefonprogram
Eneste aberet er at det får meg til å tenke på et program på en telefon.
– Mjukfoni (hehe)
:-)
Mvh Axel Bojer
Eg tykkjer "telefonprogram" var eit greit ord, men er det ikkje mogeleg å omsette det til "Ekiga mjuktelefon" for å bevare stilen i merkevaren, samstundes som det blir openbart kva det handlar om? Det blir fort litt klumpete med ord som sluttar på "-program", og "mjuktelefoni" høyres verkeleg triveleg ut :)
Bestehels Kurt
2010/6/12 Axel Bojer axelb@skolelinux.no
Den 12. juni 2010 22:49, skrev Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Har kome på nokre forslag: – Ringjeprogram
Jeg likte denne :-)
– Telefonprogram
Eneste aberet er at det får meg til å tenke på et program på en telefon.
– Mjukfoni (hehe)
:-)
Mvh Axel Bojer
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
2010/6/13 Kurt-Rune Bergset kurtber@gmail.com:
Eg tykkjer "telefonprogram" var eit greit ord, men er det ikkje mogeleg å omsette det til "Ekiga mjuktelefon" for å bevare stilen i merkevaren, samstundes som det blir openbart kva det handlar om? Det blir fort litt klumpete med ord som sluttar på "-program", og "mjuktelefoni" høyres verkeleg triveleg ut :)
Bestehels Kurt
Hva med "datatelefon". Det er en telefon på datamaskinen...
;)Frode
2010/6/12 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Laurdag 12. juni 2010 skreiv Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
Fredag 25. juni 2010 skreiv Tom Grydeland:
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
So vidt eg kan sjå er alle treffa etter «softphone definition» på første side av eit Google-søk ueinig med deg. «Softphone» ser utelukkande ut til å brukast om IP-telefoni (sjølv om ein sikkert potensielt *kan* bruka ein utvida definisjon i nokre tilfelle). Og Ekiga *er* eit IP-telefoniprogram.
2010/6/25 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Fredag 25. juni 2010 skreiv Tom Grydeland:
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
So vidt eg kan sjå er alle treffa etter «softphone definition» på første side av eit Google-søk ueinig med deg. «Softphone» ser utelukkande ut til å brukast om IP-telefoni (sjølv om ein sikkert potensielt *kan* bruka ein utvida definisjon i nokre tilfelle). Og Ekiga *er* eit IP-telefoniprogram.
-- Karl Ove Hufthammer http://huftis.org/ Jabber: karl@huftis.org
«Ekiga IP-telefon» trur eg er passande nok, og mor mi vil ha ei grei forståing for kva det er (iallefall vil ho skjøne at det har noko med telefoni å gjere, noko «softphone» neppe får til).
Skal ordne det no.
On 25.06.2010 08:34, Tom Grydeland wrote:
2010/6/12 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Laurdag 12. juni 2010 skreiv Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
IP-telefon er tvetydig, men ikke feil på noen som helst måte. Både fysiske telefoner som kobles til et modem, og programvare som ringer over et IP-nett, er IP-telefoner.
Jeg vil si meg enig i at IP-telefon høres ut som en fysisk telefon, men det betyr strengt tatt begge deler.
Vh. Sigmund Hansen
On 25/06/10 14:32, Sigmund Hansen wrote:
On 25.06.2010 08:34, Tom Grydeland wrote:
2010/6/12 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Laurdag 12. juni 2010 skreiv Torstein Adolf Winterseth:
Ekiga, eit program som liknar Skype, kallar seg sjølv for eit «softphone»-program. Dersom mora mi har Ekiga installert og går i menyane og ser «Ekiga softphone», så vil ikkje det seie henne noko så eg ønskjer å bruke eit anna ord, men vil gjerne ha litt innputt.
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
IP-telefon er tvetydig, men ikke feil på noen som helst måte. Både fysiske telefoner som kobles til et modem, og programvare som ringer over et IP-nett, er IP-telefoner.
Jeg vil si meg enig i at IP-telefon høres ut som en fysisk telefon, men det betyr strengt tatt begge deler.
Vh. Sigmund Hansen
Hei Sigmund.
Ja, dette kan tolkes på flere måter. Men nå er det nå en gang slik at de fra for eksempel Telio, Nextgentel mm kun fungerer som rene fysiske adaptere koblet til Internett. Så om man snakker om Telio, Skype, Gizmo eller andre, så er prinsippet i hovedsak det samme. Kort og greit så er Internett knutepunktet, og ikke POTS, som i et tradisjonelt nettverk. IP-telefon er nokså dekkende for alle protokollene støttet av Ekiga, men her er også Internett-telefoni et like beskrivende ord.
Mvh Olav
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
2010/6/25 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Fredag 25. juni 2010 skreiv Tom Grydeland:
Dette kallar me vanligvis _IP-telefon_. Er nok ikkje so mykje meir forståelig for mor di, men det er iallfall (halvvegs) norsk …
Dette blir ihvertfall feil. "Softphone" betegner at telefonfunksjonaliteten er fremstilt ved hjelp av et datamaskinprogram (software), ikke gjennom dedikert maskinvare (hardware). Om kommunikasjonen foregår over IP eller vanlige telefonlinjer er ortogonalt til dette.
So vidt eg kan sjå er alle treffa etter «softphone definition» på første side av eit Google-søk ueinig med deg. «Softphone» ser utelukkande ut til å brukast om IP-telefoni (sjølv om ein sikkert potensielt *kan* bruka ein utvida definisjon i nokre tilfelle). Og Ekiga *er* eit IP-telefoniprogram.
Hør:
Ettersom Internet (som er bygget på IP) er det eneste datanettverket exiga eller andre "softphone"-applikasjoner med noen sannsynlighet vil komme i kontakt med sier det seg selv at de er IP-telefoner. Det er ikke dét jeg argumenterer mot.
Spørsmålet var hvordan begrepet "softphone" skulle oversettes. Den engelske wikipedia sier følgende:
"In computing, a softphone is a software program for making telephone calls over the Internet using a general purpose computer, rather than using dedicated hardware"
Det operative skillet er mellom "software program" og "dedicated hardware", nettopp som jeg skrev. Dersom du leser denne definisjonen som at "softphone" skulle være det samme som IP-telefon foreslår jeg at du leser den igjen, og tenker litt til over saken.
Karl Ove Hufthammer
Tom Grydeland skreiv:
Ettersom Internet (som er bygget på IP) er det eneste datanettverket exiga eller andre "softphone"-applikasjoner med noen sannsynlighet vil komme i kontakt med sier det seg selv at de er IP-telefoner. Det er ikke dét jeg argumenterer mot.
Det hørest derimot ut som du argumenterer for at det viktige skillet er mellom programvarebaserte telefonar og vanlige maskinvaretelefonar, og det er då veldig merkelig i *denne* samanhengen. Det er ingen som ventar at dei skal få ein fysisk telefon i posten når ein kjører «apt-get install ekiga». Det seier seg altso òg sjølv at det er dataprogram.
«IP-telefon» (eller «telefonprogram», eller noko anna passande) er altso heilt riktig å kalla «softphone» i «Ekiga softphone».
Det operative skillet er mellom "software program" og "dedicated hardware", nettopp som jeg skrev. Dersom du leser denne definisjonen som at "softphone" skulle være det samme som IP-telefon foreslår jeg at du leser den igjen, og tenker litt til over saken.
Ein softphone, som Ekiga, og alle andre «softphone»-ar, *er* jo ein IP-telefon (og han er programvare, slik alle programma eg kan installera på datamaskina mine er, utan at det burde overraska nokon). Når ein ikkje skal skilla mellom fysiske telefonar og dataprogram, er det heilt unødvendig å ta med informasjon om at det er programvare; det vil berre gje lengre tekstar i omsettinga (eks. «programvarebasert sjekkspel» i staden for «sjakkspel»).