... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller finnes det noe bedre ord?
Axel
fredag 13. september 2002, 21:57, skrev Axel Bojer : | ... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det | gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller | finnes det noe bedre ord? | | Axel
... og hva med «cardbus»? Det heter jo PCMCIA-kort, og pc-kort. ... (Dette gjelder fila «klaptopdaemon.po», hvis noen lurer ...)
-a
On Fri, 13 Sep 2002, Axel Bojer wrote:
fredag 13. september 2002, 21:57, skrev Axel Bojer : | ... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det | gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller | finnes det noe bedre ord? | | Axel
... og hva med «cardbus»? Det heter jo PCMCIA-kort, og pc-kort. ... (Dette gjelder fila «klaptopdaemon.po», hvis noen lurer ...)
Å oversette «cardbus» er tvilsomt. Det blir nesten som å fornorske akronymene HTTP, HTML, PCI eller RAM!
On Fri, 13 Sep 2002, Axel Bojer wrote:
... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller finnes det noe bedre ord?
På stasjonære maskiner kalles det «spor» eller «kortplass». På bærbare passer ikke «spor» så godt, men «kortplass» er greit forståelig.
I s.html er det foreslått slisse eller spor.
Arne
----- Original Message ----- From: "Axel Bojer" axelb@start.no To: i18n-no@lister.ping.uio.no Sent: Friday, September 13, 2002 9:57 PM Subject: [i18n-no] slot?
... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller finnes det noe bedre ord?
Axel
_______________________________________________ i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha - det har med kort å gjøre ...). Går inn for den!
Axel
fredag 13. september 2002, 22:21, skrev dArne Christian Hårseth : | I s.html er det foreslått slisse eller spor. | | Arne | | ----- Original Message ----- | From: "Axel Bojer" axelb@start.no | To: i18n-no@lister.ping.uio.no | Sent: Friday, September 13, 2002 9:57 PM | Subject: [i18n-no] slot? | | | ... Og hva sier vi til «slot» Så Noen (Gaute?) hadde prøvd med «skuff». Det | gjelder vel f.eks pcmcia-inngangen. Kan vi bare kalle det en inngang? Eller | finnes det noe bedre ord? | | Axel | | _______________________________________________ | i18n-no mailing list | i18n-no@lister.ping.uio.no | https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On Saturday 14 September 2002 21.55, Axel Bojer wrote:
Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha - det har med kort å gjøre ...). Går inn for den!
Offtopic. Takk for at du bruker "går inn for den!" istedetfor "går for den!" som ikke er norsk IMNHO. - -- Børre Gaup Tlf: +46 980 109 19 Mob: +46 70 3000 665
søndag 15. september 2002, 22:18, skrev dBørre Gaup : | On Saturday 14 September 2002 21.55, Axel Bojer wrote: | > Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha - | > det har med kort å gjøre ...). Går inn for den! | | Offtopic. | Takk for at du bruker "går inn for den!" istedetfor "går for den!" som ikke | er norsk IMNHO.
Takk selv!
«Går for den!» er ikke naturlig for meg, men har aldri tenkt så nøye over det .. Nå fikk jeg sjansen til det også :-)
Axel
Axel Bojer wrote:
Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha - det har med kort å gjøre ...). Går inn for den!
Eg også. Oppdaterer nokon fellesordlista?
Jeg synes også kortplass er bra. Har pleid å bruke den i dagligtale selv. Tonje Østby On Monday, September 16, 2002, at 01:43 , Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer wrote:
Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha - det har med kort å gjøre ...). Går inn for den!
Eg også. Oppdaterer nokon fellesordlista?
-- Karl Ove Hufthammer
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Tonje Østby Kreativ Mac'er -Macbrukere er ikke som andre Unixbrukere.
Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Axel Bojer wrote:
Da likte jeg bedre Hermans versjon (kortplass); lett forståelig (aha -
det
har med kort å gjøre ...). Går inn for den!
Eg også. Oppdaterer nokon fellesordlista?
Jeg kan sikkert gjøre det, men da blir det ikke før på fredag, tror jeg.
Axel
------------------------------------------------------------ Få din egen @start.no-adresse gratis på http://www.start.no/